Hayalet Parfüm: Candy

Dünya üzerinde bu parfümü inceleyen ilk parfüm blogu olmanın haklı gururunu yaşıyorum arkadaşlar. Komik ama gerçek. Hani doldurma parfüm mağazalarında "Chanel - Candy" adıyla satılan şu parfümden söz ediyorum.


Parfümün notalarını paylaşmam mümkün değil, çünkü hiçbir resmi kaynakta adı geçmeyen bu parfümün, notaları da doğal olarak hiçbir kaynakta bulunmuyor. Durum şu: Chanel'in şu anda Candy isimli bir parfümü olmadığı gibi, hiçbir zaman da olmamış; Candy'nin, üretimi durdurulmuş bir Chanel parfümü olmadığından eminiz. Dahası, "Chanel Candy" sadece ve sadece Türkçe sitelerde adı anılan bir parfüm. Görünüş itibariyle bizim doldurma parfümcüler bu parfümü kendileri icad etti, veya bambaşka bir parfüme bu ismi taktılar. Candy'nin diğer parfümler arasında her zaman simli, ışıltılı kutularla paketlenmesi de bu teoriyi doğrular nitelikte: kimse "orijinal Candy"yi beğenip doldurma parfüm şeklinde talep etmeyeceğine göre, ilginizi mağazanın içinde çekmesi lazım.

Gelelim işleri iyice karıştıran gelişmeye: Şimdi bazı insanlar "Chanel Candy'nin orijinalini" çeşitli ülkelerin gümrüklerinden "Türkiye'ye getirip" satmaya başladılar! Türkçesi: Doldurma parfüm kullanmak istemeyen kesim piyasada Chanel Candy'nin orijinalini aradı, bulamadı, ve arz hemen talebe yetişti: belki de ilk defa bir doldurma parfümün orijinali üretildi.

"Chanel Candy diye bir parfüm olmaz olur mu? Tabii ki var ama Türkiye'ye gelmiyor. Avrupa'da ise kapış kapış.." gibi bir imaj çizilmesi de cabası.

Gümrükten getirildiği iddia edilen parfümün fotoğrafına buradan ulaşabilirsiniz. Klasik Chanel parfümlerinin şişe ve kapak tasarımına sadık kalınmış. Fakat kutu, muhtemelen Paint'te hazırlanan "Candy" yazılı kalplerle süslenmiş.

Hem Coco'nun kemiklerini, hem de cebinizi sızlatmamak adına Candy'nin bir Chanel parfümü olmadığını burada da belirtmek istedim. Bu parfümü seviyorsanız uygun fiyata doldurma parfüm olarak kullanmaya devam edin, üstelik orijinal olduğu iddia edilen versiyonun tersine doldurma parfümler Sağlık Bakanlığı onaylı.

Doldurma parfüm kullanmayı kesinlikle istemiyor fakat bu kokuyu çok seviyorsanız, Dolce Gabbana - The One'ın Candy'yi oldukça andırdığını tekrarlamakta fayda var.


12 yorum:

Adsız dedi ki...

Blogun çok güzel, çok farklı. Çok sevdim.
Strawberryden denemeden Britney Spears Midnight Fantasy ve Paris Hilton aldım. Şekerli kokuları severim. Dolce Gabbana Light Blue da çok sevdiklerimden biri. Bu kokuları biliyorsan yorumlaman mümkün mü? Zira ilk defa bir ünlü ismine çıkarılmış parfümler alıyorum ve biraz da huzursuzum.
Bu Chanel Candy hikayesini de ilk defa duyuyorum, çok enteresan. Doldurmacılardan birinde sorup deneyeceğim.

Jitterbug dedi ki...

teşekkür ederim çok, saydığın parfümleri de listeme ekliyorum hemen. :)

Emre dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Jitterbug dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Emre dedi ki...

Tavsiyen için teşekkürler en yakın zamanda deneyeceğim... :) Yazdıklarında çok hoşuma gitti. Umarım dediğin gibi olur :) Merak ettiğim bişey daha var.Sen hangi parfümü kullanıyorsun?

Jitterbug dedi ki...

Önce üstteki mesaj silindiği için hemen buraya copy paste'liyorum:
Selam Emre, eminim gelecekteki kız arkadaşların parfüm zevkin olmasından çok hoşlanacak, senin aldığın bir parfümü de bayıla bayıla kullanacaklardır, o yüzden sen Candy'yi ilerisi için sakla. ;)

Malesef erkek parfümleri konusundaki bilgilerim oldukça sınırlı. Benden daha iyi bildiğini tahmin ettiğim bir konuda fazla konuşamıyorum. Tatlı erkek parfümü olarak Calvin Klein Euphoria Men'i oldukça beğenirim, ama daha ağır bir parfüm olduğunu da söyleyeyim.

Bir de şu var: Lisedeyken sıra arkadaşım olan çocuk Davidoff Good Life'ın kadınını kullanırdı ve kendisine inanılmaz yakışırdı. Erkek tenine sürüldüğünde tamamen erkeksi bir parfüm olup çıkardı zaten. O çok tatlı ve güzel bir parfümdür ve ben piyasadaki çoğu kadın parfümü gibi onun da unisex olduğuna inanıyorum. Eğer şişede ne yazdığı önemli değil diyorsan denemeni tavsiye ederim.

İlgin için çok teşekkürler. :)

---

Gelelim ikinci soruya. :) Benim uzun süredir ilk günkü gibi severek kullandığım Diesel Fuel For Life var. Jil Sander Style Pastels'ın Soft Yellow'unu da tükeneceği güne kadar kullanmayı planlıyorum, malesef limited edition. Bir de ne kadar parfüm değiştirirsem değiştireyim Dior Addict Eau Fraiche'im illa bir kenarda duruyor, eninde sonunda ona dönüyorum. Bu dönemki raporum bu üçlüden oluşuyor yani :)

FrenkÜzümü dedi ki...

Yorumlarından ve notalarından Candy gibi kokmasını beklediğim yeni bir parfüm var, Vera Wang Glam Princess. Denemeden bilemiyorum tabi. Bayılmam Candy'ye de, ilk 5 dk güzel sonra ucuz koktuğunu düşünüyorum.

Jitterbug dedi ki...

tamam gözüm üzerinde olsun glam prensesin.

lola dedi ki...

Bu yaz tesadüfen aldığım bir parfüm "Cahnnel -candy". Elimde 20 ml var ama 2 kullanımlık falan kalmış durumda. Ben geçtim internetin başına araştırıyım dedim, ne göreyim benim gibi bir sürü insan bu parfümü aramış, ama bulamamış. . Parfümü ararken bu sayfayla karşılaştım ama şuan hayal kırıklığı içindeyim. O 2 damlacık kalan parfümü kullansam mı, kullanmasam mı? Çünkü tekrar bulacağımı zannetmiyorum. :(

Jitterbug dedi ki...

Selam Crystal, dediğim gibi, bu parfümün hiçbir versiyonu orijinal değil. O yüzden gönül rahatlığıyla kullan bence o iki damlayı. Sonra da doldurma parfüm olarak tekrar edin, çünkü zaten doldurma parfümcülerin ürettiği bir parfüm! :)

Unknown dedi ki...

Bur-x parfümeride chanel candy bolca bulabılırısınız.. Ayrıca olagan ustu bır lezzeti vardır.. ben kullandım tavsiye ederim...

Unknown dedi ki...

maceram bundan 1 sene evvel başladı. İsttanbul-fatih'de osmanlı saray kokuları markasıyla açık parfüm satılıyor. ve azami derecede kimyasallar kullanıldığı filan iddia ediliyor. neyse. gittim baktım. bi kokuyu çok beğendim. üstelik bu kokuların şöyle de bir özelliği vardı. duyguları ve hareketleri yönlendirdiği ve harem'de kullanılan gizli kokular olduğu iddia ediliyordu. neyse. konuyu fazla dağıtmadan sözün özüne gelelim. güzelce bir ücret ödeyip küçücük bir şişe aldım. kullandım çok memnun kaldım. bei bile iştaha getirdi. koku bitti. param da. bir gün otobüste buram buram bu kokuyu duydum. çok şaşırdım. sonra anladım ki açık parfüm olabilir. elbette ki chanel candy idi. gittim aldım. birebir tutuyor koku. bak sen chanel'e bizi araştırıyor üstelik araklıyor dedim. :) ancak yazınızdan çıkardığım sonuç chanel'in kokuyla alakası olmadığı üstelik bizim akıllı türklerin de aslını bir güzel kulladığı. bu arada kokunun ismi Sahra-ı Cedit. ciddi ciddi aramadan parfümün aslını yetiştiniz iyi oldu.

İzleyiciler

Twitter