Chloé Eau de Parfum


Bir daha hiçbir parfümden yerimde zıp zıp zıplayacak kadar etkilenmem derken karşıma çıkan ve yanıldığımı kanıtlayan güzeller güzeli bir parfüm. "Güzel" kelimesi fazlasıyla genel bir sıfat olsa da Chloé'den bahsederken kullanılmaması çok zor. Hiçbir kadının - ister tatlı parfüm düşkünü olsun, ister baharatlı, ister çiçekli - bu parfüme kolayca burun kıvıramayacağını düşünüyorum.

Öncelikle çocukluğuma küçük bir geri dönüş: Bir yakınımızın yurtdışından bana getirdiği saçları kokulu oyuncak bebek. O zamanlar bir oyuncağın saçlarının kokulu olması yeterince ilginç ama kokunun güzelliği bebeği bile ikinci planda bırakıyor! Ve anlaşılacağı gibi, bebek kaybolduktan yıllar sonra konsantre olup o kokuyu tekrar duymaya çalışmama gerek bırakmayan, söz konumuz Chloé.

Üst notalar: şakayık, frezya, liçi
Orta notalar: gül, manolya, vadi zambağı
Alt notalar: amber, bal, sedir ağacı

Bahar ve temizlik kokuyor, fakat kesinlikle bir diğer masum çiçek kokusu değil; son derece karakterli ve etkileyici. Girişkenlik olarak Burberry Weekend'e benzetebilirim; Weekend'in turuncu meyvelerinin yerine, gülün pembeliği ile. Alt notalardaki bal, ilginç bir şekilde parfümü ilk sıktığınız andan itibaren pırıl pırıl parlıyor. Zaten üstünüzde durdukça değişen bir parfüm değil Chloé: teninizde uzun bir yolculuğa çıkmaktansa, her koklayışınızda o aynı çok boyutlu yolculuğu burnunuzda yaşıyor. Çiçekli, cazibeli, ve oldukça ferah bir yolculuk.

Chloé'nin erkeksi hiçbir yanı yok. Seksi-kadınsı yanı da çok güçlü değil. Genç kız çekiciliğinde bir koku, doğal renginde upuzun saçları olan, beyaz tenli, biraz başına buyruk bir genç kız. Ama bu parfümü kendine yakıştırmak için illa genç kız olmak gerekmiyor, bir zamanlar genç kız olmuş olmak da son derece yeterli: üzerinizde uyumsuz durmayacak, olsa olsa yanaklarınızı biraz daha pembeleştirecek.

Parfümün iletişiminde üç kadın rol almış. Benim için bir süpriz de, ilk rastladığım Chloé afişindeki kız oldu. Nereden tanıyorum diye düşünürken parfümün ismi imdadıma yetişti: In Bruges isimli muhteşem filmde Chloé rolünü oynayan Fransız, Clémence Poésy'di bu. Diğer iki isim de Chloë Sevigny ve Anja Rubik. (Hayır, Anja Rubik hakkında yaptığım araştırmalarda Chloe ismiyle ilgili bir geçmişine rastlayamadım.) Televizyon reklamlarında da sürekli bu kızların upuzun ve dağınık saçlarının vurgulanması yüzümü güldürdü: demek "saç" çağrışımım sadece oyuncak bebeğe dayanmıyormuş.

Chloé'nin tek şişelik bir parfüm olmadığını belirteyim. Siz tek bir şişe kullanıp sıkılsanız bile üstünüze damgalanacak ve insanlar muhtemelen sizi senelerce bu kokuyla anacaklar. Aynı Chanel Chance gibi, Rive Gauche gibi, "imza parfüm" olma gücüne sahip. Kokunun ferahlığına kapılıp yoğunluğunu farkına varmamanız muhtemel, bu yüzden satın almadan önce daha hafif versiyonu olan Chloé Eau de Toilette'i de denemenizi tavsiye ediyorum.

17 yorum:

Emre dedi ki...

Bu parfümü bugün denedim. Barbie'lerin saç kokusuna benzediğini söyleyince çok heyecanlanmıştım ama az biraz hayal kırıklığına uğradım. Pek hoş gelmedi bana. :)

s. dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
hazmanevrasi dedi ki...

ben bayıldım. hatta şu yazıyı okuyup da aldım (kelimelerin 5 duyuya hitap edebilmesi işte!) ve okuduğum kadardı tamtamına. teşekkür edeyim =)

Jitterbug dedi ki...

hihi, bahsettiğim bebek barbie diildi, etli butlu bir bebekti, hemen belirteyim. :)

kağıtta denediğimde eau de parfum'ünün boğucu olabileceğini düşünmüştüm ben, ama neyse ki üstümde hiç öyle durmadı. bir "imza parfüm" den bekleneceği kadar cesur olduğunu hissettim tam olarak, çok hoşuma gitti.

hazmanevrasi, çok sevindim! ne mutlu bana, haber verdiğin için ben teşekkür ederim. :)

Diadra dedi ki...

Ben de bu yazıdan çok etkilenenlerdenim. İşten kafamı kaldırabilir de şehre inebilirsem bir ara kesinlikle deneyeceğim ve büyük olasılıkla alacağım. Resmen blogu okuyup okuyup hayalini kuruyorum. ((:

Emre dedi ki...

Bende bağımlısı oldum bu blogun :) Jittergub'cum biliyorum tatlım sen barbie demedin ama benim hayalimde direk barbie oluştu. Kağıttan kokladığımda sertti belki başkasının üzerinden kokuyu tadarsam vazgeçemeyeceğim kokular arasına girebilir :)

gul dedi ki...

imza parfüm tam aradığım kelime. hala kendime duyanların bu onun kokusu diyecekleri bir parfüm bulmak istiyorum. daha yeni araştırmalara başladım. bu parfümüde not ettim bi yere ilk fırsatta denenecek. ben tatlı yapış yapış insanı boğan parfümleri sevmiyorum. fresh olacak fakat kalıcıda olacak. çok şey mi istiyorum canım :) strawberry den sarah jessica parker lovely siparişi verdim hiç kokusunu bilmiyorum öyle bakınırken açıklaması hoşuma gitti aldım. ulaşmadı bana ve merakla bekliyorum. sevile vs. gitmeyede üşendim. acaba nasıl bir koku bilgin var mı....

Jitterbug dedi ki...

oley oley, diadra'cım dene ama beyenirsen sakın ilk günden alıverme e mi, şöyle bir deneme süresi geçir. sorumluluk hissediyorum :D çok çok sevindim.

çok teşekkürler emre, evet ten uyumu diye bişey var gerçekten :)

lovely'yi malesef bilmiyorum, daha doğrusu kokusu aklımda kalmadı hiç. ama bu aralar çok kişi koklamadan sipariş etmiş o parfümü, cidden etkileyici bir tanıtımı var sanırım :) en kısa zamanda deneyeceğim..

(burnum tıkalı olduğu için pek verimsizim şu günlerde ah ah..)

Diadra dedi ki...

Ayağımın tozuyla parfüm macerama dair son haberleri vereyim sevgili Jitterbug. (: Bugün deli gibi parfüm alışverişi yaptım yılbaşı nedeniyle. Chloe'yi denedim. İlk başta pek beğenmedim. Ama kollarıma boca etmeyi de ihmal etmedim. (: Üstünden bir süre geçtikten sonra kollarımı kokladım ve artık kararım kesin: bir sonraki parfüm alışverişimde (parfüm stokumun azalmasına doğru) kesinlikle Chloe alınacak! (: (Ama intensive olanı değil :/ )

Diadra dedi ki...

Bir de üstteki kayan yazıya çok güldüm ama çok geçmiş olsun! (:

Jitterbug dedi ki...

aynen aynen, parfüm stokunun azalmasına yakın, hafif olandan :) aklın yolu bir demek ki sevgili diadra. ve teşekkürler ederiiim, iyileştim gibi artık ama kaydırılan yazı nası kaldırılır henüz bilmiyorum hehe :)

gul dedi ki...

jıtterbug sjp lovely elime ulaştı. böğğğğ çok kötü. küçükken böyle annemizle beraber günlere giderdik ordaki orta yaş teyzelerin kokusu olan belissima gibi kokuyor. çok kötü. sakın almayın... buda bana ders oldu süslü püslü yazılmış yazılara inanıp parfüm alınmazmış...

Jitterbug dedi ki...

ovvv geçmiş olsun çok, ben de hala deneyemedim onu zaten, önümüzdeki parfümlere bakalım :)

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
emin ergul dedi ki...

Ben bir erkek olarak yaşı 25 üstü bayanlara tavsiye ederim. Yıllardır çok bayan parfümü kokladım ama birincisi Bottega Veneta bayan zaten tek parfümüdür ama yeter artar !! İkincisi bu parfüm ? Zira çok farklı.Piyasa parfümlerinden çok uzaklar ve kalite olarak çok üst çıtadalar :)
Bu arada blogunuz çok güzel. Elinize burnunuza sağlık :)

Unknown dedi ki...

Merhaba,
2 hafta sonra düğünüm var ve ben hala bana uygun olan kokuyu bulamadım.Chloe -Love ve Bvlgari-jasmin Noir kullandım.Bu tarz kokuları seviyorum.Bana uygun olan koku hafif pudramsı,sabun kokuları.Eskiden barbi bebeklerin saçının koktuğu gibi kokulardan hoşlanıyorum.Şekerli ve çok yoğun alkollü parfümlerden nefret ederim.Bu bilgilere göre bana önerebileceğiniz parfüm var mı?Bir de şu parfümler hakkında ne düşünüyorsunuz? 1)Givenchy absolutely irresistible 2)Chloe Klasik 3)Gucci by Gucci Flora 4)Hypnotic Poison5)Chanel No:5 6)Armani Code

Aslan dedi ki...

Chole klasik nereden bulunabilir ki. Çok aradım ama bulamadım. Hani 1975 te üretilen. Hatırası çok

İzleyiciler

Twitter