Cerruti 1881


Güzel bir parfümle parfümeride değil de, bir başkasının üzerinden burnuma esmesiyle tanışmayı her zaman tercih ederim; böylece hiçbir beklentiye girmeden, en net şekilde bütün çağrışımları yakalamak mümkün olur. Cerruti 1881'la da lisede ilk defa bu şekilde karşılaşmıştım. En yakın arkadaşım evden çıkmadan üzerindeki yumuşacık kaşmir kazağa bu parfümden 1-2 kez fıslatıp önümdeki sıraya oturma hatasını yapmıştı. Ne yapacağımı şaşırmıştım, ders dinlemek yerine parfümü en yoğun şekilde yakalayabileceğim açıda durmaya çalışıyordum. Sonunda o günlük kazaklarımızı değiş tokuş yapmaya karar vermiştik ve ben koku alamaz hale gelene kadar hayal üstüne hayal kurmuştum.

En çok sevindiğim şey bahsettiğimizin bir parfüm olmasıydı. O kadar ferah ve hafif bir kokuydu ki, çamaşır yumuşatıcısı veya sabun olduğuna da kolaylıkla inanırdım. Bir diğer ilginçlik de Nino Cerruti gibi bir markanın "klasik" parfümü olmasıydı. Klasiklerin ağır ve zengin kokması beklenmez mi?

Üst notalar: mimoza, meneviş, menekşe, frezya, yasemin, vadi zambağı, bergamut, gül
Orta notalar: kişniş otu, sümbülteber, kasnı, yasemin, Brezilya gül ağacı, portakal çiçeği, sardunya, nergis
Alt notalar: sandalağacı, amber, misk, vanilya, sedir

İletişimi sırasında kullanılan tarifi, "taze çiçeklerin ketenle ve odunsu tonlarla birleşimi" şeklinde. Cerruti 1881'ı farklı kılan da hangi notalarda gizlendiği belli olmayan o pamuksu keten kokusu: ne zaman yumuşak bir kazak giyecek olsam burnumun onu arama sebebi. Bir kumaş üreticisi ve modacı olan Nino Cerruti'nin böyle bir parfüme imza atmasının da dahice olduğunu düşünüyorum.

Parfüme özgü bir diğer özellik de tütsüyü andırması. Aslında Cerruti 1881, tütsülerle donatılmış bir banyoda çiçekli duş jelleriyle yıkanmış, sonra da yeni yıkanmış elbiselerini giyip parfüm sıkmadan dışarı çıkmış, gizemli bir kadını çağrıştırıyor bana. Anahtar kelimelere bakıldığında Asyalı kadınlar tarafından çok rağbet görmesi pek şaşırtıcı değil.

Kendimi ustalara saygı kuşağını tamamlamış gibi hissediyorum. 1995 yılında piyasaya sürülen bu parfüm umarım daha uzuun yıllar üretilmeye devam eder.

22 yorum:

Unknown dedi ki...

benim de, 1881'le kurduğum 11 yıllık bağ; tıpkı anlattığın gibi lisede bir arkadaşımın kullanmasıyla -fakat ben bir metre ileride olsam bile üzerime sinmesiyle- kuruldu... sanırım ikimiz için de base notası lise yıllarından beri kalıcılığını yitirmemiş :} 1881'le ilgili okuduğum en güzel yazı bu ve hatta ben yazacak olsam aşağı yukarı buna benzer ama daha abartılı cümleler kurardım! :} 1881'in o büyülü tütsü kokusu yüzünden kendimi koklamaya doyamıyorum sanırım bu yüzden kendime aşığım :}} bu mükemmel inceleme için çok teşekkür ederim...

Jitterbug dedi ki...

:) ben teşekkür ederim!

marléne the third dedi ki...

dün akşam hediye olarak geldi 30 ml :) sabahtan beri kendimi kokluyorum ama bakalım beğenip tenime yakıştıracak mıyım göreceğiz. yazı harika olmuş ;) sevgiler.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

SANIRIM BU KOKUYU BEĞENMEYEN BİR BEN VARIM... ÜSTELİK ODA SPRAYİ YAPTIM, HEDİYE GELMİŞTİ AMA SEVEMEDİM BİR TÜRLÜ...

Adsız dedi ki...

İşte benim kokum bu
10 yıldır burnumu mutlu eden başımı ağrıtmayan koku.
Bloğunuza bayıldım bütün parfümleri okuyorum.
Çok geç rastlamışım üzüldüm.

müge ebrar dedi ki...

kokuyu etrafimdakilerin begenmediklerini ifade edislerine aldirmadan aldim ve bu cekimin sirri nedir diyerek koku notalarini okumak icin nette arastirirken yaziniza rastladim..bu siradisi kokunun sirrina yakisir bir uslupla ne de güzel anlatmissiniz.. yüreginize saglik..

Jitterbug dedi ki...

Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim!

Adsız dedi ki...

Ben gibi koku sever delilerin olması ne hoşmuş. ama bir erkek olarak hala azınlıktayım sanırım. Yılardır nerdeyse denemediğim koku kalmadı. yüzlerle ifade edebilirim. Ama içlerinde beni en fazla etkileyen koku 1881,in erkek kokusu. Kolanya hafifliğinde muhteşem ve hiç bir şeye benzemeyen ve kimsenin bilmediği bir koku:)
Ben şair ve yazarım. Uslubunuz, blogunuz ve kişiliğinizi ifadenizi çok beğendim. Umarım bir gün tanışmak ve kokular üzerine günlerce sohbet etme imkanımız olur.
Devran Tığlı

Adsız dedi ki...

Bana da hediye olarak gelmişti bu parfüm ve tabii ki sonrasında vazgeçemediğim koku oldu kendileri :) elimdeki parfüm bitmeden yenisini almak için internetten araştırmalara girdim ve Cerruti parfüm satan uygun fiyatlı bir site buldum. Hemen sipariş verdim, biri bitmeden diğeri hazır olsun :)

Jitterbug dedi ki...

Güzel sözleriniz için geç de olsa teşekkür ederim Devran Bey. :)

Unknown dedi ki...

Kokusu çok hoş çiçek demeti gibi getiren kızıma,teşekkür.ediyorum.,💚😍

Amber aski dedi ki...

Bu parfumu nerelerden bulabilirim internet siteleri haric bilen varsa lutfen soylesin tekin acar boyner sevil hic birisinin sitesinde yokta

Amber aski dedi ki...

Bu parfumu nerelerden bulabilirim internet siteleri haric bilen varsa lutfen soylesin tekin acar boyner sevil hic birisinin sitesinde yokta

Unknown dedi ki...

Gercekten muhteşem bir parfüm

Unknown dedi ki...

Gercekten muhteşem bir parfüm

Unknown dedi ki...

öncelikle şunu söylemeliyim bu parfümü bir vloger sayesinde keşfettim sonrada sizin yazınızı okur okumaz gidip tereddütsüz satın aldım ilk üzerimde denediğim zaman etrafımdakiler kışa daha uygun vir koku olduğunu söylediler. Hala daha ara ara sıkıp kokunun bende nasıl durduğunu anlamaya çalışıyorum buğday esmere daha yakın bir tenim var ama etraftan çok etkilendiğim için koku hakkında henüz net bir kanıya varamadım malesef. Bakalım ilerleyen günlerde fikrim değişir mi ?

Unknown dedi ki...

Bu kokunun edp si varmı

Unknown dedi ki...

Ben her yerde Edt gördüm edp si varsa nereden alabilirim

Unknown dedi ki...

Bu kokunun edp si varmı

Unknown dedi ki...

Merhabalar esim bana bu parfumu iki gun once yurtdisindan hediye almis.bayildim resmen sıkmaya kiyamiyorum beni benden alan tek parfum bu diyebilirim.tabiki dururmuyum int.arastrmaya basladim.gerckten pahali ama deger diye dusunuyorum.siddetle tavsiye ederim bende.blogunuzda da yeterince tanitmissiniz :)iyi gunler

Unknown dedi ki...

Kokuyu aylar önce deneyip beğenip almamıştım. 3 gün önce watsonsta indirimle 129 tl ye aldım. Koku anlatılamaz. Çok beğeniyorum. Ama kalıcılık sıfır. Edp si var mı bilmiyorum. Ama 1 saat bile kalmıyor. Çok hassas bir kaç kişi kokuyu tenimde alıp hayran kaldı fakat benimle yuruyen bir koku olmadı. Siz nerden satın aldınız acaba kalicigi ne durunda?

Unknown dedi ki...

Vu parfümü sipariş vermeye karar verdim. Kalıcılığı hakkında endişeliyim.Bir çok sitede kalıcılığı konusunda kötü yorum yapılmış. Umarım bende kalıcı olur. Harika bir sunum olmuş cok beğendim.. Deneyimlerimi burada paylaşacağım. Saygılar sevgiler.

İzleyiciler

Twitter