D&G The One



Gisele Bündchen'li lüks reklamları ve "ağırım ben" diye bağıran şişesi dolayısıya kendime göre olmadığını düşünüp uzun süre denemedim bu parfümü. Meğer aklımdaki koca bir soru işaretini yok edecekmiş.


Doldurma parfümlerle içli dışlı olanlar bilirler, bu mağazaların hepsinde "Chanel Candy" adıyla satılan, meyveli, tatlı, oldukça akılda kalıcı bir parfüm vardır. Ama orijinalini edinmek isteseniz edinemezsiniz. Bunun sebebi de Chanel'in "Candy" adında bir parfümünün olmaması, hatta hiçbir zaman olmamış olmasıdır.

Bir dönem bunu çok kafaya takmıştım. Böylesine nevi şahsına münhasır bir kokunun mutlaka bir orijinalinin olması gerektiğini düşünerek, meyve kokusunu çağrıştıran rengarenk şişeleri tek tek denemiştim. Başarısız oldum ve sonunda pes ettim.

Gelin görün ki geçenlerde anneme göre bir şeyler bakarken The One'ı merak edeceğim tuttu ve bingo!

Üst notalar: mandalina, şeftali, bergamut, liçi
Orta notalar: yasemin, inci çiçeği, akzambak
Alt notalar: vanilya, amber, misk, vetiver, erik

Dolce Gabbana tarafından 2006 yılında piyasaya sürüldü. Başta erik olmak üzere her notasında yazın sıcaklığı ve canlılığı var; kışın, etrafında bir yaz havasıyla gezmek için ideal. Burnuma ve resmi olmayan bazı kaynaklara dayanarak söyliyebilirim ki ferhalatıcı bir armut da kullanılmış içeriğinde. Koku yerleştikçe tatlı ve masum meyveler yerini karamelimsi bir vanilyaya bırakıyorlar: başta bahsettiğim Candy'de hiç bulunmayan, kadınsı bir yönü ortaya çıkıyor parfümün. Benim en sevdiğim yönü de bu oldu; bütün güneşliliğine ve meyveli sakız havasına rağmen şerbete benzemeyen, karizmatik sayılabilecek bir parfüm ortaya çıkarmayı başarmış Dolce Gabbana.

Bir gizemi çözerken bir yenisini sunayım: Muhammed El Fayed'e ait olan Harrods mağazaları, Camilla El Fayed'e 21. yaşgünü hediyesi olarak The One adında özel bir parfüm tasarlatıyorlar ve Harrods mağazalarında satışa çıkmadan önce 1 sene boyunca Camilla'dan başka kimse bu parfüme sahip olamıyor. Bir rivayete göre Dolce Gabbana'nın The One'ı da işte bu parfümün ta kendisi.




17 yorum:

๑ ★ prettyinpink ★ ๑ dedi ki...

merhaba. dolce gabbana the one ı da, chanel candy i de orijinal olarak kullandım. benziyorlar ancak aynı değiller. chanel candy türkiyede maalesef hiçbir yerde yok. ben de kapıkuleden bir tanıdık bularak aldırdım(edirne-yunanistan sınırı). ancak ikisi kesinlikle aynı parfüm değiller, bunu bir d&p parfümeriye giderek siz de farkedebilirsiniz.(the one da, candy de var onlarda). sevgiler.

Jitterbug dedi ki...

aa prettyinpink selam :) evet aynı parfüm olmadıklarını biliyorum, candy daha meyveli ve çocuksu bir parfüm, the one'daki odunsuluk yok. ben sonunda orjinal bir parfüme benzetmiş olmaktan o kadar mutluyum ki!

şimdi benim asıl ilgimi çeken chanel candy'nin orjinali olarak satılan şu parfüm. evet sınırlardan getirtildiğini duyuyorum ben de. ama orjinal chanel olmadığından eminim. hem kutu tasarımından, hem hiçbir fransız sitede böyle bir parfümden söz edilmemesinden, sadece türkçe sitelerde adının geçmesinden, hem de chanel bayanlarıyla yaptığım görüşmelerden.. en basit şekilde "chanel'in candy diye bir parfümü yok ki" diyorlar. chanel'in resmi sitesine bakınca da sonuç aynı. üretimi durdurulmuş bir parfüm mü diye merak edip chanel'in eski parfümlerini araştırınca da sonuç aynı.

chanel candy'yi üretmemiş ve açık parfümcüler candy'yi ürettilerse bir yerlerden esinlenmiş olmaları gerek. beni çıldırtan buydu :)

๑ ★ prettyinpink ★ ๑ dedi ki...

allah allah enteresanmış hagaden. kandırıldım lan? buna yanıyorum şu dakika en çok ahjdkfhkjds. neyse allahtan parası cebimden çıkmadıydı =)

Jitterbug dedi ki...

ehaha geçmiş olsun hepimizin başına gelebilir, ben bunu da bir postta inceliim, sosyal sorumluluk :D

Emre dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Emre dedi ki...

Candy'ye benziyor diyince hemen denedim tabiki :) Pek hoşuma gitmedi açıkçası. Çok keskindi. Candy çok daha güzel buna göre. Kokuyu alır almaz kafamda 40 yaşlarında yaşlı ama genç gibi görünmeye çalışan ışıltı bi elbise giymiş bi boyalı bebek canlandı :D

Jitterbug dedi ki...

ahah bunu yeni görüyorum.. :)

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Shopp-ing-bag dedi ki...

Benim favorilerimden..Çok başarılı buluyorum..üst nota alt tonta geçişleri çok yerinde. karakteri sağlam yani :))

Adsız dedi ki...

kesinlikle candy ile alakası olmayan bir parfüm bunu baştan söylemek de yarar var. candy tadını yakalamak istiyorsanız bu parfümün muadili olmadığını üzülerek söylemek istiyorm(ki orjinali de olmayan bir parfümdür).
the one' a gelecek olursak, orjinali ile bizim firmanın(blackpoint) ürettiği parfüm arasında çok çok az fark olduğunu söyleyebilirim. burnum beni yanıltmıyorsa eğer;
vanilya, bergamut, şeftali, erik ve jitterbug'un da değindiği gibi armut veya benzer bir meyvenin etkileri keskin bir şekilde öne çıkıyor.
çok az müşterisi olan, kış veya gece parfümü olarak nitelendirebileceğim bir parfüm the one. oldukça kadınsı ve ben burdayım diyen bir havası var.
ayrıca parfüm kullanıldaktan 1-2 saat sonra odunsu parfümlere özgü bir kokuya dönüşüyor ve karakter değiştiriyor.(çok az parfüme özgü)

the one'ı benim için özel kılan son şey ise, tamamen ne aradığını bilen ve kendini özel hisseden
kadınların kullanması.(tecrübe)

miracle dedi ki...

Kesinlikle The One çok karkaterli bir koku.angel, hypnoz,hypnotic poision sevemeyen biri olarak ben bayıldım!

Adsız dedi ki...

Bende bu parfümü araştırıyordum çoğu yerde çiçeksi yazıyordu.
Candy biliyorum şeker kokusu resmen.Ve şeker benim başımı ağrıtıyor ben çiçek ve sabun seviyorum.
Yani bana göre değil sanırım.

eternity dedi ki...

Çok güzel kokuyor bence biraz uçtuğundaki koku vanilya kokusu beni çok mutlu ediyor

bet dedi ki...

Ben de geçenlerde farkettim bu parfümü. NOtalarini bilmiyordum fakat karakteristik bir kökü olduğunu tene deger değmez kanıtlıyor. Artık kullanıyorum, favorilerim arasında; tavsiye ederim.

Unknown dedi ki...

Chanel'in candy diye bir parfümü yok zaten. açık parfüm markalarının uydurma ismi bu. Candy parfümümünün orjinalini Prada markasının candy parfümüdür. Orjinal olarak sevil gibi mağazalarda satılıyor Prada candy

Mariyet dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Mariyet dedi ki...

Günlerdir parfüm araştırmasına girmiş olan ben; "the one" kokusunu üzerime sıktıktan sonra manyak gibi sürekli kokarlarken buluyorum kendimi. Sofistike ve karakterli bir koku.ne tatlı ne çiçek yoğunluğu ne de baharatın kesinkinliği var.üçünün de baskınlığını sevmeyenlere önerilir.notaların geçişleri çok başarılı. Ve en son size vanilyaliyi pudralı bir keyif kalıyor.Sanırım bu kokunun yakamı bırakmasına izin vermeyeceğim. Çok başarılı.

İzleyiciler

Twitter