Narciso Rodriguez For Her



2005 yılında, ekşisözlük'teki çeşitli parfüm başlıklarında yazılarına rastladığım iki tatlı kullanıcıyla dostluk kurmuş, birbirimize parfüm tavsiyeleri vermeye ve aramızda parfüm yorumlamaya başlamıştık. En sevdiğim parfümlerden birinin CK Truth olduğunu öğrendiğinde, bu arkadaşlarımdan bir tanesi Narciso Rodriguez'i denememi tavsiye etmişti. Ve heyecanını öyle iyi yansıtmıştı ki, gerçekten ilk işim Narciso Rodriguez For Her'ü denemek olmuştu. O günden beri de en sevdiğim parfümlerin arasında çok yükseklerde kendisi.

Siyah-beyaz, sade ve zarif tasarımlarıyla ünlü modacının ilk parfümü olarak 2003 yılında piyasaya sürüldü.

Notalar: portakal çiçeği, bal çiçeği, misk, osmanthus, amber, vanilya, odunsular, güve otu

Parfümerilerde eğer bu parfümün şişesine uzanan birini görürsem, kendi denemelerimi bırakıp o kişiyi izliyorum. Genelde memnuniyetleri resmen yüzlerine yansıyor. Bazılarının ise ne düşündüğü o kadar belli olmuyor. Ama herkes mutlaka bir duraksıyor!

Biraz da buradan yola çıkarak, Narciso Rodriguez For Her'ü şöyle tanımlıyorum: Kolayca sevilecek bir parfüm değil, ama sevmemekte zorlanılacak bir parfüm.

Açalım: Zararsız, neşeli, klişe tabirle "herkesin kendinden bir şeyler bulabileceği" modern parfümlerden fersah fersah uzak. Son derece karakterli, kendine has, rafine. Odunsu, çiçeksi ve miskli. Ama odunsu, çiçeksi ve miskli parfümlerden daha ilk koklayışta ayrılıyor. Hem de, bu tarz parfümleri sevmeyen kitlelerin kafasını allak bullak edecek kadar olumlu bir biçimde. "Ben çiçekli parfüm sevmem ki, bana yakışmaz" diyerek yüzünü buruşturup, bir yandan da bu şişeyi neden elinden bırakamadığını anlamaya çalışan insanlar hayal edin.

Tanımı geçip tarife başlayalım. İlk sıkışta yumuşaklığıyla vuruyor. Sanki sıktığınız şey alkollü değil de, biraz kıvamlı, kremsi bir sıvı. Tabii sıvının kendisinden değil, burunda yarattığı histen bahsediyorum. Sıkıldığı andan itibaren hemen hiç değişmiyor. Ön plandaki notalar portakal çiçeği ve misk.

Şahsen Zara Home'un Orange Blossom serisindeki sabun ve kremleri parfüm niyetine kullanırım. Çünkü portakal çiçeği bana göre en büyüleyici kokulardan birine sahiptir; hem turunçgilleri hem de çiçekleri seven biri olarak, ikisinin ruhunu birden taşımasına bayılırım. Portakal çiçeğine eşlik eden misk, bu parfüme insanlık dışı bir temizlik filan kesinlikle katmıyor. Portakal çiçeğinin güzelliğini ortaya çıkarıyor, onu kendine katıp güçlendiriyor.

Elde var odunsular. Yani CK Truth referansımın beni bu parfümle tanıştırmasının sebebi. Taze orman kokusu, iki parfümün ortak noktası. Ama Narciso Rodriguez'deki ölçüsü onu yeşil bir parfüm kılacak kadar yüksek değil. Ve açıkçası ben Truth'la başlayan bu serüvende, her geçen sene kendimi Narciso Rodriguez'i daha çok tercih eder buluyorum.

Bir de bu parfümün meleklere ait olduğu ve hatta baştan çıkarıcılıkta son nokta olduğu gibi görüşler var. Ben kadın teninin buğusunu çağrıştırdığını düşünüyorum, ama göz kırpan, girişken hiçbir yanı olmadığı için "baştan çıkarıcı" tabirini kullanmak aklıma gelmezdi. Kısaca, baştan çıkarma derdi yok ama potansiyeli var diyelim.

Parfümün burunları, Gaultier2'nin ve henüz bloguma misafir edemediğim ama çok beğendiğim Elie Saab Le Parfum'ün yaratıcısı Francis Kurkdjian ile, English Pear & Freesia'nın yaratıcısı Christine Nagel.

Ben siyah şişeli Eau de Toilette'imi severek kullanıyorum, ek olarak bir de gül notası içeren Eau de Parfum için ise pembe şişeye başvurabilirsiniz. Aman dikkat: pembe şişe siyah kutuda, siyah şişe ise pembe kutuda satılıyor.


20 yorum:

SWL dedi ki...

bende bu kokunun takıntılılarındanım :)) 3 senedir değiştirmeden kullanırım. EDT,EDP,Intense hepsi hepsi benim olsun isterim. çok karakterli, diğerlerinden daha ilk sıkışta sıyrılan bir koku. Şu an Musc Collection Eau de Parfum Intense kullanıyorm, onuda denemenizi şiddetle tavsiye ederim;)

Kepslok dedi ki...

Severek kullandım :)

★nasli_ dedi ki...

Çok merak ettim,hemen listeye ekledim ilk fırsatta denicem,daha çok var mı böyle parfüm tecrübelerin ya da önerebileceğin bişeyler ? Ağır ama hafif olması lazım nasıl desem öyle işte :D Böyle genç kız kokusyla kadın kokusu arasında gidip gelen hem soft hem hard olacak..Nasıl bi betimleme ben de anlamadım :D
♣This is ★ My βℒog♣

Jitterbug dedi ki...

aah ah, bu parfüme benzeyen bir şeyler sorulduğunda benim dilim hep kitleniyor maalesef. :( :)

Yelizi dedi ki...

Merhabalar,
Blogunuzu güvenerek, severek ve hakikaten bir kokuyla ilgili, ''Acaba ne yazmış?'' diye önemseyerek okuyorum. Narciso R. for Her tutkunu biri olarak, bu kokuyu biraz andıran koku olarak, ''Gucci II'' ve ''Guerlain Idylle'' var diyebilirim. Idylle, Narciso'ya oranla biraz daha çiçeksi olsa da sanırım en yakını o. Sevgiler... :)

Jitterbug dedi ki...

Size de merhabalar Yelizi, ne mutlu bana, çok sevindim. :)

emin ergul dedi ki...

Bugun deneme firsatini buldum ve soylemeliyim ki gercekten di$i feminen yapisiyla muhtesem guzel bir his uyandirdi bende. Bir parfum sever ben bu kokuya bir erkek olarak 10/10 verdim bile. Fazlasiyla hakkediyor. Bu arada blogunuz harika hepsini okudum :)

emin ergul dedi ki...

Erkek versyonu da harika bilginize :)

Sofistik bir basyapit.

Adsız dedi ki...

Parfümün metini çok duymuştum, pembe şişeyi acayip beğeniyordum, ama siyah şişeyi aldım nedense bilmiyorum :) ben gucci by guccı ye acayip benzetiyorum, seven acaipy sevıyor bu parfmü ama alalı 3 gün oldu, şuana kadar parfümü farkeden/ soran olmadı, bana da kokusu pek gelmiyor aslında... kremiyle beraber kullanırsam, bir derece yayılıyor...

almıla boynukalın dedi ki...

Bir dugunde yanimizda oturan bayandan harika bir koku geliyordu dayanamadim sordum hatta telefona kaydettim ve gelince bakiyim dedim internetten ck pahali oyle kalmisti aradan bir yıl gecti kendi kendime aranmaya başladım o parfumun adi neydi yaa diye dedim ben bunu alicam burdaki yazinizi da hayranlikla okudum ben edp sini aldim pembe siseyi su an bilegimi yiyesim var o derece

almıla boynukalın dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Aceleye geldi ve pembe isterken siyah aldım kutuları tam tersi renkteymis meğerse... İdylle de vardı bende dediğiniz gibi benziyor biraz ama narciso siyah da güzelmiş pembeyi de alıcam taktım :)


Pisi dedi ki...

Ben net 8 yıldır başka hiç bir parfüm kullanmadım. Muhtemelen 10. şişemdeyim. Ömür boyu da değiştirmeyeceğim...

Gönül dedi ki...

Mrhb hangisini siyahini mi pembesin mi kullaniyorsunuz

Gönül dedi ki...

Mrhb hangisini siyahini mi pembesin mi kullaniyorsunuz

Unknown dedi ki...

Erkek versiyonu hangisiydi..yaz için uygun mu??!!

Tuuti.sbeauty dedi ki...

Ben de geç olsa da bu parfümle tanıştım. İlk edt sini koklamıştım ve bir saat sonra kolumda kalan kokuya hayran kaldim başka bir gün edp sini sıktım ama kesinlikle aynı değil. Pembe şişe olan çok yogun çiçek kokuyor sonra o çiçek kokusu dağılıyor ama yine de siyah şişedeki feminenliği bulamadım ben. Kesinlikle siyah şişe diyorum koku burnunuza her çarptığında mest oluyorsunuz!

x dedi ki...

Bu koku burberyse çok benziyor. Bana farklı gelmedi. Çok tanıdık kokulardan gibi

Unknown dedi ki...

Narsico Rodriguez edt ve edp muadili varsa söyler misiniz lutfen

Unknown dedi ki...

Burbery hangisine benziyor almak istiyorum ama pahalı en azından benzerini alabilirim

İzleyiciler

Twitter