Jo Malone - English Pear & Freesia


Ah Bayan Malone! Niye benim kafamı karıştırıp duruyorsunuz?


Konu edeceğim parfüm English Pear & Freesia olsa da ilk önce markanın kendisine değinmeden edemeyeceğim.

Jo Malone mutfakta bir yandan yemek pişirirken bir yandan da kendince kozmetik karışımlar yapan, ve ürünleri çok tutulunca bir parfüm evi sahibi olup çıkan İngiliz bir kadın. Hikayenin bu kadarı bile, sonsuza dek birlikte yaşayacağı beyaz atlı parfümünün arayışında olan, ve bu hayalleri kurduğu sırada mutfakta hatırı sayılır bir zaman harcayan dişi kişiye adeta baştan çıkarıcı bir meydan okuma!

Derin bir nefes alıyorum, yaratıcı tarafımı dizginleyip tüketici kimliğime geri dönüyorum. Jo Malone giderek tanınır hale gelse de, büyük mağazaların parfüm departmanlarına ait bir marka olmadığı için hala "keşfedilmemiş" ve "farklı" kokular vaadediyor. Beni de ilk başta en çok çeken yanı bu olmuştu.

Parfümlerinin en büyük özelliği, birlikte kullanılabilmeleri. Böylece kullanıcılarına da bir nevi "burun" olma fırsatı veriyor. İşte tam bu noktada Jo Malone benim için hem çekici hem de ürkütücü hale geliyor. Bunun sebebi de kendi huyumu bilmem: Ben biraz takıntılı biraz da mükemmeliyetçiyim. Bir gün iki parfümü kombinleyip mükemmeliyete eriştiğime inanırım. Sonraki gün aynı oranı tutturmak için uğraşır da uğraşırım. Dahası, aynı oranı tuttursam bile Leyla'nın yolunda kör olmuş halde çabalamaya devam ederim. Mutfakta bile en büyük kabusum bir tarifin içinde "göz kararı" lafının geçmesi. Ben böylesine kesin formüllere düşkünken, sıkarken yaratılan parfümlerin sahibi Jo Malone ile bir geleceğim olabilir mi?

Elbette bu parfümleri tek tek kullanmak da mümkün. -Fiyatlar normal parfüm fiyatlarına yakın, dolayısıyla kombinasyonlar oldukça pahalıya geliyor- Fakat birlikte kullanım önerisinin, altı doldurulmamış bir pazarlama yöntemi olmadığını söyleyebilirim. Gerçekten genel olarak burnumuzun alışmadığı derecede nostaljik bir hamlıkları var ve insanın boşlukları doldurası geliyor. Yine de, Diorissimo gibi sade klasikleri sevenler Jo Malone'de tek bir şişede yeni klasiklerini bulabilirler.

English Pear & Freesia, Jo Malone'nin en son çıkan kokusu. Sadece yeni çıktığı için değil, en bütün bulduğum parfümlerinden biri olduğu için onu seçtim.

Son derece iç açıcı bu bahar kokusunun notaları ortada: İngiliz armudu ve frezya. Armut kulağıma ne kadar itici geliyorsa burnuma da o kadar çekici gelen bir nota olmaya devam ediyor. İlk defa Escada'nın her sene sınırlı sayıda çıkardığı parfümlerden Lily Chic'te kendisine vurulmuştum. Notanın armut olduğundan ise uzun süre haberim olmadı, Lily Chic benim için yüzde yüz çiçek kokusuydu. English Pear & Freesia da mağazada her ne kadar meyveli parfümler kategorisinde olsa da, yine bir çiçek kokusu olarak algılıyorum onu. Armut, beyaz çiçeklerle mükemmel uyum sağlayan ve kokuyu tropikalleştirmeden modernleştiren, canlandıran, bence oldukça cazip bir nota.

Her ne kadar İngiliz armudundan bahsedilse de, bence parfüme asıl İngilizliğini veren frezyanın hafif burnu havada sofistikeliği. Bu sofistikelik, armudun gençliğiyle birleşince aklımda canlanan kişi şuna benziyor: 20'li yaşlar, mini etek, opak külotlu çoraplar, boyna sarılmış lacivert/gri yünler, kahverengi deri askılı bir evrak çantası ve dünyanın en ince kedi gözü makyajı. Lise formasının olgun versiyonu.

Çok sevdim. Mağazaya girdiğinizde parfümleri beklediğinizden daha yüksek yaş grubuna göre bulursanız deneyeceğiniz parfüm bu olmalı.

Normalde iki parfüm denedikten sonra koku almaz hale gelen insan burnunun Jo Malone'de her çeşidi ayrı ayrı algılayabildiğini, üstelik midenin de bulanmadığını,

Parfümlerin çoğunun unisex olduğunu ve şahsen daha erkeksi olanlarını daha başarılı bulduğumu,

Tiffany & Co.'nun mücevherlerini her zaman aynı mavi kutuya koyup, hediyeyi alan kadının kutuyu görünce açmadan bile sevinmesini sağlaması misali, Jo Malone'nin de krem rengi kutu ve siyah kurdeladan oluşan hediye paketiyle ün salmaya başladığını,

Ve bir Jo Malone mağazasına, zamanını çaldığımı düşünüp tedirgin olacağım hiçbir görevli olmaksızın saatlerce kilitlenmek, her tür deneyi yapmak istediğimi belirtiyorum.

Jo Malone mağazaları Kanyon'da ve Nişantaşı'nda.

Popüler kültürden: Jim Jarmusch'un Coffee and Cigarettes adlı filminde ünlü ve zengin bir kadın olan Cate, kendisine ücretsiz verilen bir poşet dolusu Jo Malone ürününü yıllardır görüşmediği kuzenine hediye ediyordu.

2 yorum:

VeryMe dedi ki...

Neden yazmıyorsunuz?

Jitterbug dedi ki...

Haklısınız. Genel olarak uzun zamandır sağlık sorunları dolayısıyla zaman ayıramıyorum diyebilirim. Aslında izleyicilerime özel olarak mesaj yollama şansım olmasını isterdim açıklama yapmak için. Post olarak yazmak istemiyorum çünkü.

Çok özledim ama. Yakında ne yapıp ne edip tutacağım bir kenarından tekrar.

İzleyiciler

Twitter