Voyage d'Hermès



Hermès'in 2010 yılında çıkan unisex parfümü. Bu yazıda kısaca Voyage olarak anılacak. :)

Jean-Claude Ellena Voyage'ı yaratırken bir zamanı veya mekanı esas almamış, anımsatan parfümdense çağıran parfümü hedeflemiş. Yenilikçi bir parfümü müjdelemek için kurulmuş bu cümleye hayran kaldım ben. Kokunun anımsatıcı etkisini şüphesiz çok seviyoruz, ama bize hatırlayacak yeni şeyler, ve dolayısıyla hatırlatacak yeni araçlar lazım!

Hermès'in misksi/odunsu kategorisine koyduğu Voyage'ın notaları açıklanmış değil. Çoğu kişinin fikir birliği içinde olduğu notaların üzerinden kendi fikirlerimi de katarak gideyim.

Belki de karşılaştığım en keskin açılışlardan birine sahip. Limon, hatta bana kalırsa olgunlaşmamış, acı limon çok net hissediliyor. Ona eşlik eden bir takım hapşırtıcı baharatlar da mevcut. Bir süre acaba tarçın mı biber mi diye düşündüğüm o notanın adını en son bir twist ile lavanta koydum. Çeşitli sitelerde yine açılışta kakule olduğundan bahsedilmiş. Katılıyorum; Voyage'ın en sevdiğim erkek parfümlerinden Prada Amber Pour Homme ile bir ortaklığı olduğundan eminim, ve Prada Amber Pour Homme'un üst notalarında da turunçgil ve kakule birliği var.

Açıkça görüldüğü gibi, benim "Voyage" isminden beklediğim miskinlikten eser yok bu parfümde, tersine, enerji veren notaların bombardımanı var. Bu durumdan şikayetim olmamakla birlikte parfümün tüm büyüsünün bir sonraki evrede olduğunu söylemeliyim.

Voyage o kadar yavaş ve fark ettirmeden gelişen bir parfüm ki, her sıktığımda "ya yanlış hatırlıyorsam, ya birazdan o güzelliğe dönüşmeyecekse" diye korkuya kapılıyorum. Yeterince beklerseniz, keskin ve net ham maddelerle açılan parfüm giderek zenginleşiyor, bütün bu yeşilliğinin arasından çiçekler ve odunsular beliriyor. Geçişteki mükemmel uyumu sağlamakta yeşil çayın parmağı olduğunu düşünüyorum. En arkada bir su hissi de var, ama bu, su notasıyla değil de su kenarında yetişen bir odunsu ile sağlanmış sanki.

Olur da parfümü kurumaya bırakırsanız ve gerçekten uzun bir süre tazelemezseniz en sonunda geriye bana Clinique Happy'yi anımsatan bir çiçeksilik kalıyor. Ve ben her ne kadar bir şeylere benzetmeden duramasam da, toplamda Voyage çok kişilikli ve oldukça benzersiz.

2010'dan beri çok sevdiğim bu parfümü hala almış değilim. Çünkü kime alacağımı bilmiyorum! Diğer unisex parfümleri kokladığımda hemen "yine de" hangi cinsiyete daha çok yakışacağına karar veriveren ben, Voyage karşısında susup kaldım. Gidip gelip deniyor, bana mı yoksa erkek tarafına mı geleceğinin malum olmasını bekliyorum.

Voyage ne tropik ne de egzotik, ama onda ayağın karadan kesilmesi var, zihin ve beden ferahlığı var. Bu yüzden de gerçekten bir seyahat parfümü. Adına, şişesine ve kendisine bayılıyorum.

1 yorum:

tolga dedi ki...

çok hoş kokusu var kısaca bayılıyorum bu parfüme :)

İzleyiciler

Twitter