Vanitas



Uzun zamandır bir Versace parfümünü beğenmemiştim. Vanitas bu sene çıkan ve Versace'nin genel çizgisine göre modern sayılabilecek bir parfüm. İsmi latince "kibir, boş gurur" gibi anlamlara geliyor. Tanıtım kampanyasından ve yüksek fiyatından beklenenin aksine, bana kalırsa öyle çok gösterişli ya da orijinal bir parfüm değil. Yine de herkesin seveceği, kullanımı kolay parfümler özellikle bu sıcaklarda değer kazanıyor.

Notalar: misket limonu, frezya, tiare çiçeği, sedir, hintbaklası

Aklıma ilk gelen, bir Chloé parfümüne yakışacak şekilde temiz ve güleryüzlü olduğu oldu. Limon ise bu "temiz" parfümlerden biraz ayrılmasını sağlamış, organiklik ve canlılık katmış, tene uyum sağlamasını kolaylaştırmış. Yazlık mekanda yeni şampuanlanmış saçlarla dışarı çıkıldığındaki gibi, koku, üzerine güneş düştükçe yumuşuyor ve salınıyor. Kışın fazla pudralı kalıp rahatsız edebileceğini tahmin ediyorum. Gece ile ise zaten hiçbir ortak noktası yok.

Vanitas'ın kalıcılığı şaşırtıcı derecede iyi. Giderek beyaz çiçeklerin etkisi daha çok hissediliyor. Son evresinde gerilerden gelen bir şey ise bana Calvin Klein'ın Escape'ini hatırlatıyor. Eğer siz de Escape'in bir yandan çok güzel, bir yandan da tehlikeli derecede ağır olduğunu düşünüyorsanız, Vanitas'ı en azından bir kez deneyin, o tür bir güzelliği yüzünüzü ekşitmeden koklayabilmenin tadına varın.

Parfümün rengini bir kenara bırakıp bir bütün olarak türünü anlatmak istersem, Calvin Klein Beauty gibi çiçekli, uyumlu ve sevimli olduğunu söyleyebilirim.

Son olarak: Vanitas'ın ilginç yüzü 94 doğumlu model Lindsey Wixson.

0 yorum:

İzleyiciler

Twitter