Piu Piu

Annem kullanırken şişesine uzanıp bileğime ilk fıslattığım parfüme,

Sonra, genç kızlığın başlarında beğendiğimi sanıp aldığım, ama kullanamadığım ilk parfüme,

Çok şükür, severek kullandığım ve bitirdiğim ilk parfüme,

Ve ikinci şişesini edinip uzun bir dönem kullandığım ilk parfüme,

Bunların hepsine, isimleri geçtiğinde "O benim ilk parfümüm" demişliğim vardır. Heyencanlanınca öncelikle gerçeği değil de heyecanımı en iyi ifade edecek cümleyi buluvermek çok sevdiğim bir huyum değil, ama huyum işte.

Piu Piu ise benim ilk parfümüm, üstelik "daha doğrusu..." diye devam etmeme gerek olmadan.

1990 yılında piyasaya sürülmüş. Coffret'sini gördüğümde sahip olmayı nasıl arzuladığımı çok iyi hatırlıyorum. Çocuk ruhlu anneciğim de çok beğenmiş olsa gerek ki "tutturmama" gerek kalmamıştı.

Bu, 2005 yılında ekşisözlük'te Piu Piu başlığına yazdığım entry:

"ilk parfümüm. çıktığında ilkokuldaydım, kutu setlerini görünce aklım gitmişti, ayıcık sabunu, kalpli doldurma şişeleri, puf puflu yedek şişesi. (ki hala o puf puf ayrıntısına bayılırım parfüm şişesinde) o sene o set yılbaşı hediyem olmuştu. hala da birçok firmanın çocuk parfümünü denememe rağmen piu piu'yu tek geçerim. vakko'ya girersem nostalji olsun diye tester şişesini alırım elime, görevliler hemen "yoo yoo hanfendi, o çocuk için, bayan parfümümüz bu tarafta, katia" derler. (katia'yı pek sevmem) umarım daha uzun süre çıkmaya devam eder de benim çocuklarım da piu piu kokar."



Bu da internette bulduğum bir fotoğrafı:




Püsküllü yeşil şişeyi hala kaybetmediğime inanamıyorum! Ayrıca erkek çocuklara özel bir diğer Piu Piu setinde de otomobil şeklinde aksesuarlar olduğuna yemin edebilirim.

Bu haftasonu çok özlemiş şekilde ve hala üretildiğini umarak Vakko'ya gittim ve ne yazık ki artık böyle bir ürünün olmadığını öğrendim. Entry'min sonundaki umudum da çöpe gitmiş oldu, ama zaten "sağlıklı olsunlar yeter." değil mi? :)

Çok güvendiğim kaynaklar olmasa da Piu Piu'nun notaları çeşitli yerlerde paylaşılmış. Burada da durmasından zarar gelmez.

Muhtemel notalar: orman kokuları, yasemin, misk, amber, yosun

Ne meyvelerin şirinliğine, ne de çiçeklerin pembeliğine sığınan bir çocuk parfümü! Kutusu gibi kokusu da kesinlikle açık yeşil.

Piu Piu, ormansı yanı ve temiz yanı çok güzel dengelenmiş olan, inanılmaz tazeleyici, neşe verici, oyuncu ve bir gıdım da havalı bir karışımdı. Bebe kolonyaları gibi sevilesiydi, fakat hiçbir bebe kolonyasının yerini dolduramayacağı bir ışıltısı vardı. Kesinlikle yetişkinken kullanılabilecek, tazelemekle kalmayıp karakterli duracak bir parfümdü. Bir kere denemiş olan kişinin asla unutamayacağından eminim.

Öyleyse yazımı, duygularımı paylaşanlara iki öneriyle noktalayayım:

- Santralistanbul'daki Santral Dükkan'da bulunabilen hediyelik sabun çeşitlerinden bir tanesi tıpkı Piu Piu gibi kokuyordu. Hatta hiçbir farkı yoktu.

- Activex'in çıkardığı antibakteriyel duş jellerinden mavi kapaklı olanı, aynı olmasa da Piu Piu'yu çokça çağrıştırıyor. O da ışıltılı ve oyuncu.

İnternet üzerinden satış yapan bazı siteler Piu Piu'yu hala stoklarında gösteriyorlar. Son Piu Piu da tükendikten sonra ise, bu seçeneklerden birinde teselli bulunabilir.

4 yorum:

fatmagl dedi ki...

PiuPiu benim de ilk parfümüm, ama ben 19 yaşında kullanmıştım. Geçenlerde kullandığım Palmolive Energy duş jelinde aynı kokuyu alınca geçmiş yıllara döndüm. Sevgilerimle.

Cem dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Jitterbug dedi ki...

Palmolive Energy'yi de deneyeyim en kısa zamanda. Teşekkürler. :)

SİLK dedi ki...

Efsaneydi yaaa :))) hiç unutmam

İzleyiciler

Twitter