O d'Azur


Bir Lancome parfümünden hakkında yazmak isteyecek kadar ilham alacağımı beklemiyordum. Hatta blogumun "kategoriler" kısmından Lancome gibi büyük bir ismin eksik olacak olmasına da üzülüp duruyordum. Sebebi basit; ben Lancome parfümlerinin dilinden pek anlamam.

Mesela yıllar önce hemen her ev gibi bizim evimizi de ziyaret etmiş olan Miracle, parfümleri seven bir insan olduğumu keşfetmemde en büyük geciktirici etkendir herhalde. Sıvısının toz pembe rengi, o zamanki yaşıma nispeten uygun olan masum çiçekleri ve o değişik içkimsi-sivri havasıyla çok sevilesi olduğu ortada olan bu parfüm beni hiçbir zaman içine çekmedi. Her deneyişimde ilk saniyede vaadettiği mutlu dünya ilerleyen saniyelerde havada kaldı, adeta kendi kendini içine hapsetti ve beni iç karartıcı bir kafa karışıklığıyla baş başa bıraktı.

Lancome'un anında zirveye oturan her yeni parfümüyle bu uyuşmazlığım bir kez daha kanıtlandı. Hypnose'u da çok güzel notaların oluşturduğu -her nasılsa- kasvetli bir karışım olarak görüyorum.

Bu genellemenin tek istisnası ise bir dönem annemin kullandığı, ilk defa 1969 yılında üretilmiş olan ve artık bir klasik sayılan O De Lancome oldu. Bu parfüm diğer Lancome parfümlerinin bana çağrıştırdığı tutuculuğun yanından geçmemekle birlikte karşılaştığım en özgün tazeliğin de sahibi. Yeşilin, sarının ve limonun sabun yumuşaklığında benzersiz bir karışımı.

O d'Azur bu sene O De Lancome'un flanker'ı olarak çıktı. Haliyle Lancome konusunda "ne varsa eskilerinde var" diye düşünen ben, bu parfümü denemeye pek niyetli değildim. Neyse ki geçenlerde yaptığım bir alışveriş sonrasında mağazanın fatura makinesi bozuldu, kasiyer beni beklettiği için suçluluk duymuş olacak, aralarında O d'Azur'un da bulunduğu birkaç küçük sample şişesini poşetime ekledi.

Ben de fikrimi şöyle değiştirdim: Ne varsa "O" serisinde var.

Atasının izinden giden, çok sade, çok ferah, çok akıcı bir parfüm O d'Azur.

Üst notalar: bergamut, Amalfi limonu
Orta notalar: pembe biber, Türk gülü, şakayık
Alt notalar: misk, amber çiçeği tohumları, odunsular

Yine bergamut, yine güneş, yine canlılık. Çiçekler yine çok arka planda, arada yüzlerini gösterip havayı yumuşatıyorlar; aslına bakarsanız Eyüp Sabri Tuncer'in limon kolonyasındaki çiçeksiliğe çok benziyor yapısı. Turunçgil ağırlıklı çoğu parfüm gibi güzelliği kullanıcının teninde ortaya çıkıyor, hafif tuzlu tarafı da onu iyice insan doğasına dost yapıyor.

Bana kalırsa bu parfümün keyfine bakmak için tek şart mevsimin yaz olması: Orta yaş mensubu kadınlar için yaratılmış olduğunu tahmin etsem de farklı yaş gruplarının ve hatta erkeklerin de kolaylıkla kullanabileceğini, fakat bahar aylarına bile bırakılmayacak kadar yaza ait olduğunu düşünüyorum.

Diğer yandan O De Lancome'la aynı kategoriyi paylaşsa da, ondan çok farklı olarak yoğun bir akdenizlilik taşıdığını, benzetmem gerekirse aklıma ilk Dolce & Gabbana'nın Sicily'sinin geleceğini belirteyim. Sicily kadar vamp olmadığı kesin, ama onun daha az makyaj seven güzel kız kardeşi olabilir O d'Azur.

Şahsen O De Lancome'un yerini her zaman ayrı tutacağım ve O d'Azur'un küçük sample şişesiyle hevesimi giderdikten sonra muhtemelen kendisini pek aramayacağım. Ama artık Lancome'un yeni çıkaracağı parfümlerin yanından kendilerine bir bakış atmadan geçip gitmek yok.

11 yorum:

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

merhaba, bunu kime soracağımı bilemedim:p
http://www.fragrantica.com/perfume/Chloe/Chloe-343.html nerden güvenli ve hesaplı şekilde satın alabilirim? çilekte yok maalesef, acil almam lazım, babannemin eski kokusu, çok istiyor bulmayı. özel getirttiği yerlerde bile bulamıyor artık.

Jitterbug dedi ki...

merhaba,

sanırım fragrancenet.com'un stoğunda var şu an. güvenilir bir sitedir, tavsiye ederim.

tam link: http://www.fragrancenet.com/chloe-perfume/chloe/womens-fragrances/wf/en_US/00526?cur_letter=C

miracle dedi ki...

Bu siteden aldıklarım bazen 1 ay gibi bir sürede de olsa gelir. Parfümde en uygun site sanırım bu. Kupon eklem kısmına free yazmayı unutmayın bedava kargo için !Alınca babaannenizin sevincinide burda paylaşırsanız sevinirim. http://www.fragrancex.com/products/_lid_C-am-pid_90W-am-cid_Perfume__products.html

miracle dedi ki...

Lancome un bu parfümünü bende çook beğendim. fragrancex.com a gelsin hemen alıcam. Bu kokuda bir farklılık var ama bilemiyorum nedir? halen kokuları burnumla ayırt edebilecek kadar koku koklayamadım :(

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

çok teşekkürler ama, TRye shipping'i çok ki:(

miracle dedi ki...

Seda benim gönderdiğim linkte var. ben daha yeni sipariş verdim, bekliyorum aldıklarımı. Şimdide baktım yine ülkemiz görünüyor, değişiklik yok.

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

her ikinize de çoook teşekkürler! miracle, sayende babaanniş çok mutlu olucak! çok çok teşekkürler:)

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

şuraya şu üstteki yorumu 29 Kasım'da yazdığım gün siparişimi verdim. fragrancex kadar kafama taş düşsün. hala yok parfüm! çok çok çok çok ama çok sinirliyim. mail atıyorum, sakin ol, sabret diyo adam bana!
la havle!!!!!

miracle dedi ki...

Bende sipariş vermiştim 30 ekimde, hala beklemedeyim. Bana da sabredin diyorlar. Eş zamanlı sipariş verdiğim cherryculture.com 14 kasımda yollamış ve 1 hafta önce anca elime ulaşmıştı, o yüzden hala umutluyum. Önceden de erkek kardeşime geç gelmişti.2.5 ay sonra :) Bundan sonra yılbaşı zamanı tracking nolu gönderimsiz sipariş vermeyeceğim. En kötü ihtimalde gümrüktekilerin el koyması :(( umarım öyle bir şey yoktur.

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

böhüüüüüü diye ağlamak istiyorumm:))

İzleyiciler

Twitter