CK Beauty



Tanıtım kampanyası mayıs ayında yapılan Beauty sounuda raflardaki yerini aldı. Parfümün yüzünün beyazlar içindeki Diane Kruger olması ve modaevinin kullandığı "zarif, sofistike, ölümsüz" gibi tanımlar Calvin Klein'ın uzun süre sonra olgun kadınları hedefleyen bir parfüm çıkaracağını müjdeliyordu, beklendiği gibi de oldu.

Üst notalar: amber çiçeği tohumları
Orta notalar: yasemin
Alt notalar: sedir ağacı

Notaların arasında zambak geçmese de parfüm hakkında "zambağın yeniden yorumlanışı" şeklinde de bir açıklama mevcut.

Bana ilk düşündürdüğü şey çok açık renkli, ama çok renkli bir parfüm olduğu oldu; sarılar, yeşiller, pembe ve turuncu, hepsinin en açık tonu birbirini kovalıyor.

Bunun sonucu olarak da kendince hareketli, sevilesi, güvenilir bir parfüm ortaya çıkıyor. Çiçeksiliği de var, odunsuluğu da, tatlılığı da, meyvemsiliği de ve hatta baharatı da. Kısaca herkesin seveceği bir yanı var ve hafif bir karışım olduğu için nefret edilesi bir tarafı yok.

Öyle ki bana hedef kitlesi orta yaş kadınlardan çok, bir kadına hediye seçmeye çalışan erkekler gibi geldi. Parfümerideki görevlinin önerdiği birbirinden alakasız parfümlerin arasında kaybolan adamın risksiz seçeneği olacağa benziyor. Hem kokusuyla hem de adıyla.

Şu zamana kadar söylememiş olsam da şu fikrimi de hissettirmiş olduğumu düşünüyorum: sıradan bulunma tehlikesi yüksek bir koku. Çarpıcılıktan zaten son derece uzak olmakla birlikte karakterini çözmek de zaman istiyor. Umalım ki Calvin Klein ismi, aceleci parfüm dünyasında kendisine de şans verilmesini sağlasın.

Ben yağmurlu ve karanlık havada Beauty'nin güzel bir tarafına denk geldim ama içinde daha fazlası olduğunu, yaz güneşinin altında da şu an sergilemediği yönlerini sergileyebileceğini hissettim. Sempatik bulduğum bir diğer tarafı da ismine sadık olması oldu. Ufkumuzu açmıyor ya da güzelliği yeniden tanımlamıyor, ama eski tanıma güzel bir yorum getiriyor.

Şimdilik Beauty'yi alıp kullanacağımı düşünmüyorum ama Calvin Klein parfümlerinin zaman içinde kendilerini sevdirme huylarını bildiğim için bir gözümü üstünde tutuyorum.

15 yorum:

miracsaral dedi ki...

Bence CK tarzına yakışmayacak derecede "sıradan" bir koku gibi geldi. Ya da biz çok şey bekliyoruz adamlardan o yüzden. Bilemedim.

benjamin linus dedi ki...

Yazınızı keyifle okudum,hatta hızımı alamayıp diğer yorumlarınıza da baktım.Ben bu parfümü dün aldım ve kokusu çok hoşuma gitti.Size sormak istediğim eskiden (çok eskiden)impulse marka parfümler vardı.Onun avant garde isimli kokusu benim genç kızken kullandığım kokuydu.Şişeyi hala saklıyorum arada kokluyorum ve aklımda güzel anılar canlanıyor.Acaba bu kokuya benzer bir koku biliyormusunuz.Çok teşekkürler.

Jitterbug dedi ki...

@Hiç kimse: Anlıyorum, aynı kafa karışıklığını bana da yaşattı hatta. :)

@benjamin linus: Çok merak ettim, Implulse ne ara kayboldu bilmiyorum ama ciddi ciddi çok güzel kokuları olduğunu hatırlıyorum. Ben de Spice Girls için çıkarılan versiyonunu hala ararım. Fakat maalesef avant garde hiç aklımda değil. Bir gün bulur da koklayabilirsem mutlaka yeni bir cevapla gelirim size. Yorum için çok teşekkürler.

casey23 dedi ki...

ben bu kokuyu ilk kokladığımda "ben bu kokuyu biliyorum.... kesinlikle biliyorum...." diye düşüne düşüne yürürken aklıma annemi getirdiğini anladım ve annemin ben küçükken kullandığı iki parfmden birinin neredeyse aynısı olduğunu anladım... kokla ve sen de dene bu parfüm estee lauder beautiful veya pleasures'ın aynısı!!!!

bette davis dedi ki...

ben çok beğendimama yorumlar sıradan deyince de bilemedim:S

edapam kalem dedi ki...

arkadaşlar bence sıradan olmasından zıyade sizin tenınızle olan uyumu..ben b parfumu aldım gayet hoş vee guzel bı kokusu vaar
..zaten yaz gelıyo agır parfumlerle dolaşmaya gerek yok..bence ck beauty tam ıdeal bır parfüm..

Limon çiçekleri dedi ki...

Bugün aldım ve hoşuma gitti.Dediğiniz gibi risksiz bir koku.dior poison kullanan biri olarak yaz için en yakın svebileceğim bir parfüm gibi geldi.bakalım.

eternity dedi ki...

Calvin Klein Eternity Summer ile Beauty arasında kalmıştım ama bugün karar verip aldım esmer tenliyim ama yakıştı yani ben beğendim. Eternity summer da çok hoştu fakat çalışan kızın ısrarındanmıdır bilemiyorum beauty aldım

belle dedi ki...

merhaba,
blogunuzu yeni keşfettim ve çok sevdim. Hakkımda isimli bölümde turunçgil ve odunsu notaları sevdiğinizi yazmışsınız ben de kesin favori parfümünüz ck truth 'tur diye düşündüm ama hakkında yazı bulamadım. Truth hakkındaki düşüncelerinizi merak ettim doğrusu

Jitterbug dedi ki...

CK Truth'u çok uzun dönem kullandım ve hala her şey bir yana Truth bir yana diyorum. En sevdiğim parfüm bile olabilir tahmin etmiş olduğunuz gibi. Ama yeni bir şeyler bulma hevesinden dolayı çok uzak düştüm kendisiyle ne zamandır.

Ayrıca blogumu sevmenize çok sevindim. <3

çiğdem dedi ki...

beauty çok hoş güzel bir koku ancak tek kusuru fazla kalıcı olmaması.
sürekli sıkmak gerekiyor, yoksa hemen uçup gidiyor.

Adsız dedi ki...

Ben bu parfümü yaklaşık 3 haftadır kullanıyorum, alırken beğenmiştim ama bir yanım da acaba(!)diyordu. Kullanmaya başlayınca gerek iş, gerek arkadaş gerekse aile çevremden çok olumlu eleştiriler aldım. Kullandıkça da bağlandım, hatta gucci by gucci'den daha çok sevdim beauty'yi o yüzden tekrar alabilirim. Ama bana bazen ondan önce kullandığım euforia'yı da hatırlatıyor.

Unknown dedi ki...

bu kadar güzel anlatılır ve bu kadar iyi tespit yapılır ,aynen bana bır erken tarafından seçilerek hedıye olarak geldı .Ben olsam en son alacagım kokulardan bırı ollurdu,hiç çarpıcı değil sırada ,koku mu evet koku ,o kadar.
tebrikler

gorkemkaraman dedi ki...

CK Beauty mi yoksa Lancome Hypnose mu alsam karar veremedim sizce hangisi???

miracsaral dedi ki...

@Zeynep Temur: Bana sorarsanız Lancome Hypnose daha kişilikli, CK Beauty daha ilginç bir parfümdür ve ben Hypnose'u daha çok severim naçizane.

İzleyiciler

Twitter