Moschino Couture!


Kot pantolon - beyaz tişört gibi en sıradan kombinasyonu bile keskinleştirebilen, lüks bir defilenin makyaj odası gibi kokan, şişelenmiş moda gibi bir şey.

Moschino'nun parfüm isimlerinin sonunda kullandığı ünlem işaretini en çok hak eden parfüm olsa gerek. Fakat Türkiye'de artık bulamadığım gibi İngiltere pazarından da çekildiğini öğrenmemle ne yazık ki üretiminin durdurulduğundan iyice emin olmaya başladım.

Üst notalar: bergamut, karabiber, mandalina, portakal
Orta notalar: sarı gelincik, yasemin, nar çiçeği, haşhaş tohumu
Alt notalar: vanilya, sedir, asilbent

Kesinlikle sıradan veya alışılmış bir parfüm değil, en büyük ayırt edici yanı da haşhaş tohumu ve karabiberin muhteşem, uyandırıcı, çarpıcı acılığı. Asilbentin, diğer adıyla benzoinin aromaterapide kullanılan endişe ve depresyonu iyileştirici özelliği de sanki parfümün bütün karakterini kaplamış. Beni en çok etkileyen de bir anlamda bu oldu: Gerçekten özgün ve iddialı olan parfümlerde mutlaka karanlık bir yan bulunur; ya biraz buğuludurlar, ya biraz buruk ya da gizemli. Couture! ise tamamen neşeli bir acılığa ve sıkıldığı andan itibaren her evresinde yüzü biraz daha güldürecek bir pozitifliğe sahip. Ve işte; bir şekilde ufak kızlara yakışmayacak kadar karakterli.

Parfüm 2003 yılında piyasaya girdi, eğer denediyseniz eminim aklınızda hala canlanabiliyordur. Denemediyseniz ve merak ediyorsanız:

Clinique Happy Heart'ın, çocukluğumuzda prizma plastiklerin içinde bulunan renkli kolonyaları hatırlatan kokusunu

ve Cacharel Gloria'nın sentetik-oryantal-baharatlı tarafını alın. (evet evet buğulu kısmını bir kenara atın.)

Ve bunları taptaze biberin şahitliğinde birleştirin. Ortaya çıkan cesur karışım parfümümüze oldukça yakın olacaktır.

Gloria demişken, böyle muhteşem parfümlerin üretimlerinin durdurulmasına hiç aklım ermiyor. Öyle ki haksız rekabet dolayısıyla parfüm dünyasından aforoz edildiklerini filan hayal ediyorum. Umarım yanılıyorumdur ve Couture! hala bir yerlerde bulunabiliyordur. Bu müjdeli haberi alana kadar elimdeki minicik sample'ı kullanmaya kıyamayacağım.


7 yorum:

miracsaral dedi ki...

İyi haber vereyim o zaman. Üretim durdurulmadı. Sadece departmanda çok köklü değişikliklere gittiler; ciddi anlamda büyüyecekler, anlaştıkları reklam firmasını değiştirdiler, çalıştıkları firmaları değiştirdiler vs vs. Moschino bir ekoldür ve ekoller asla bitmez.

Ben de son tahlilde takipteyim arkadaşları. Blogun da çok iyi gidiyor ayrıca cidden tebrik ederim.

Jitterbug dedi ki...

Hiç bilmiyordum bunları. Diğer parfümlerini hala bulabiliyorum, sadece bu parfümden vazgeçmiş olabilirler diye düşündüm. Ama bu bilgiler sevindirici, yeni bir parfümle de çıkabilirler o zaman karşımıza.

Haber için de yorumun için de teşekkürler!

change_into dedi ki...

Moschino'nun Hot Couture 'ü 2007 ya da 2008 yılınıda Elele dergsinin Yılbaşı özel sayısında verdiği bir tester ile hayatıma girmişti..ilk olarak sizi çarpan bir portokal özü ile hafızama kazınan kokuyu bende baya bir aramıştım..Reklamı yapılmasına rağmen pek bi yerde bulamamıştım...Doldurma parfümcülere de ısrarla sorarken birgün DP de yakladım aldım ama o hazzı tabiki de yaratamışlar...Umarım tekrar bi yerde yine rastlarım umudu var..

bette davis dedi ki...

burberry sport womana baksan bi sence nasıl?

Mademoiselle dedi ki...

Daha iki gun once bu parfumu yorumlamayi dusunmustum. Dusunurken arastirmistim ve hala pekcok yerde satildigini gordum ve uygun fiyatlara. Ozellikle ebay'de 100ml'lik yeni bir sise 9 sterline gitti dun( 23/06/2011). Kiz kardesim icin bir parfum ararken dusundum Couture'yi. Parfumde bir grown up havasi oldugunu dusunuyorum ayni sekilde, teenager parfumu degil bu koku.

grosir dedi ki...

hayırlı günler piyasadan kalkan bütün kokuların esansları yurt dışında yapulmış halde bende mevcuttur merak etmeyin parfüm olarakda yapılmakta bana ulaşın yeter minosetti@gmail.com

grosir dedi ki...

bende bütün piyasada olmayan kokuların esanları parfümleri çok makul fiyata mevcuttur şaşıracaksınız 12 saat ciltte 3-4 gün giyside kalırlar minosetti@gmail.com

İzleyiciler

Twitter