Givenchy Eaudemoiselle



Bir modaevi tarafından üretilen makyaj malzemeleri söz konusu olduğunda en düşkün olduğum ismin Givenchy olduğunu söyleyebilirim. Bu yüzden olsa gerek, her zaman bir Givenchy parfümünü de çok sevmeyi istemişimdir. Ama maalesef parfüm zevkimiz bir türlü tutmaz; güzel parfümleri benim, nasıl desem, "demografik" özelliklerime uymaz, bana uyanları da ben beğenmem.


Eaudemoiselle'in piyasaya sürülmesiyle yine içimdeki umut tomurcukları filizlendi tabii, üstelik destekli de filizlerdi bunlar. Çünkü:

- Afişte Great Expectations'taki malikaneyi anımsatan bir bahçede, tam da Estella'yı anımsatan bir genç kız boy gösteriyor. Burnuma yeşilsi/odunsu/gizemli/sofistike kokular geliyor.

- Parfümün sade şişesi içindeki sıvıya çok özen gösterildiği hissini uyandırıyor. Üstelik anneanne dolabından fırlama nostaljik dizaynıyla kokuda retro bir yan bulabileceğimizi de müjdeliyor.

- Parfümün ismi ister istemez Coco Mademoiselle'i hatırlatıyor. Modern bir klasik bekleyişine sokuyor.

Gelin görün ki Eaudemoiselle ilk nefeste narenciye ve çiçeklerle dolu bambaşka bir tabloyla karşı karşıya bırakıyor bizi. Bir natürmortla.

Üst notalar: mandalina, İtalyan kış limonu, Japon fesleğeni
Orta notalar: Türk gülü, ylang ylang, portakal çiçeği
Alt notalar: sedir ağacı, amber çiçeği, hintbaklası, kristalize misk

En güçlü nota şüphesiz gül. Hatta neredeyse bir hammadde parfüm serisine ait olduğunu düşündürecek kadar net bir gül kokusu bu. Her zamanki gibi turunçgilli bir açılışla süslenmiş. Fakat bu turunçgiller parfüm iyice oturduğunda da solup gitmiyorlar ve Eaudemoiselle'i aynı anda hem çok pembe hem de çok turuncu olan, ağır ve canlı bir parfüm haline getiriyorlar.

Çiçek kokularını tanımlarken kötü sıfat kullanmayı beceremiyorum, çünkü hepsi en az bir tane güzel his uyandırmayı başarıyorlar içimde. Dolayısıyla Eaudemoiselle'le ilgili hoşnutsuzluğumun sebebi olarak da sıradan olmasını gösteriyorum. Hoş ama son derece sıradan bir koku. Süpermarketteki deodorantlar ya da evdeki potpourri'ler kadar sıradan bulduğumu söyleyeyim hatta. Baştaki beklentilerimden sadece biri karşılandı; kokunun nostaljik bir yanı var. Ama işin şaşırtmacası da burada: Modern yanını koymayı unutmuşlar!

Bu parfümde benim bulamadığım şeyleri bulabileceğinizi düşünerek, ve biraz da kıskanarak, özellikle gül kokusu seviyorsanız denemenizi tavsiye ediyorum. Parfümün şirin kutusunu da görebileceğiniz bir görselle bitiriyorum.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu kokuyu görmüş ve mreak etmiştim. Ne iyi oldu yazman. Ama biraz daha sık yazsan keşke.

Jitterbug dedi ki...

Çok haklısın! "Daha çok zaman yaratılacak" diyip duruyorum kendime. Olacak umarım :)

pi dedi ki...

Bu ara Eaudemoiselle'i yorumlamayı düşünüyordum. burada görmek çok hoş oldu. henüz denemedim ama denemiş kadar oldum. fazla bir beklentim yoktu bu koku ile ilgili.

Jitterbug dedi ki...

:) Bu parfümü olmasa da, bir parfümü ayrı ayrı yorumlamak da hoş olur bir gün.

lady Odeur dedi ki...

yaratıcı blogger ödülüm var sana :)

Jitterbug dedi ki...

o da neymiş acaba :) teşekkür ederim!

Diadra dedi ki...

Bir denemek lazım sanki bunu. Şişesine bayıldım. Kokudan çok şişeye mi takılıyorum nedir.. (:

Jitterbug dedi ki...

Ben de tuvalet masamda istedim o şişeyi çok. Oley, belki seninkinde olur. :)

İzleyiciler

Twitter