Bvlgari Au Thé Rouge


Bvlgari'nin çay kokuları serisinin üçüncü ve sonuncu üyesi; adından da anlaşılacağı üzere bu sefer "kırmızı çay" kokusu hedeflenmiş.

Üst notalar: bergamut, portakal, pembe biber
Orta notalar: incir, çay
Alt notalar: ceviz, reçine, misk

Bir dolu yiyecek notasıyla ve buna rağmen tertemiz bir parfümle karşı karşıyayız.

Au Thé Rouge'u bileğime ilk sürdüğümde burnuma sadece çok keskin bir tarçın kokusu geldi ve en kısa zamanda elimi yıkamam gerektiğini düşünerek çıktım mağazadan. Artık nasıl boşvermişsem bu parfüme, yarım saat sonra burnuma gelen güzel kokunun sahibini bulmak için bileğime bakmak yerine etraftaki kadınların peşine düştüm. Buymuş efendim, Au Thé Rouge'muş o buğulu, şık ama spor kokunun kaynağı.

Tarçın olduğunu sandığım açılış, biber ve limonsu notaların keskin ve ferah bir birleşimi. Çok geçmeden incirin yumuşacık, hafif tatlı kokusu üst notaları dengeliyor ve o andan itibaren de parfüm, türünün en pürüzsüzlerinden biri olup çıkıyor. Bir çay kokusundan beklenenin aksine yeşil notalarla değil miskle kapanıyor. Çayın rahatlatıcı etkisi ve duyusallığı da baştan sona hissediliyor.

Parfümün yaratılışında Güney Afrika'da yetişen Roobios çayından esinlenilmiş, fakat bu çayı bilenler amaca ulaşılamadığı, Roobios'tan çok siyah çay aromasının etkili olduğu görüşünde. Bana da oldukça baharatlı bir tür olan Chai'yi anımsattı. Fakat kokunun karakterinde çaydan bile çok incirin etkili olduğunu tekrarlamalıyım.

Aynı anda ferah ve tatlı olmayı başardığı için, ve buğulu kokulardan hoşlandığım için, harikalar yaratmamış olsa da sevdiklerim arasına koyuyorum Au Thé Rouge'u. Notaların arasında görünmese de gülsü, çiçeksi bir yanı olduğunu da ekleyeyim. Ben biraz CK Be'ye, biraz da Eternity Rose Blush'a benzettim, ama ikisinden de daha hafif ve güzel buldum. CK Be demişken: Bu parfüm de unisex olarak geçiyor ama benim fikrimi sorarsanız fazlasıyla feminen.

Sonuç: Gündelik parfüm arayışı için hoş bir seçenek.

3 yorum:

Kelimeler Olmasaydı dedi ki...

Coco chanel candy i ararken blog unu buldum..
ve sayende en sevdiğim parfümün aslında orjinal olmadığını da öğrenmiş oldum:))
Harika bir blogun var.Benim için babadan gelen bir zevk parfüm.uzun saatlerimi bu blogda geçirecek gibiyim
teşekkürler..

Jitterbug dedi ki...

Ben teşekkür ederim. :)

emin ergul dedi ki...

Selam; Bvlgari omnia ametis cok guzel bir parfumdur. Denediniz mi acaba ?

İzleyiciler

Twitter