Lolita Lempicka Si Lolita



Lolita Lempicka'nın yine denemeden geçmenize izin vermeyecek bir şişe tasarımıyla raflarda yerini alan 2009 yılı parfümü.


Hemen belirteyim, Lolita Lempicka parfümleri her zaman konseptleri ve hikayeleriyle beni kendilerine çekerler fakat burnumda yarattıkları olumlu etki aynı derecede güçlü olmaz. Bunun en büyük sebebi de genel olarak çok ağır olmaları. O kadar ağırlar ki, "olgun kadın" seviyesini de aşıp skalanın en başına dönüyor, ilgi çekmek için bağıran küçük çocuğu anımsatıyorlar; ya da ben her denediğimde kendimi böyle hissediyorum. Buna karşın açık havada karşılaştığımda derin derin içime çekecek kadar cazip ve uyumlu notalar barındırdıklarının farkındayım, neden sevilesi olduklarını çok iyi anlıyorum.

Ya da anlıyordum. Si Lolita beni bu sene en çok şaşırtan parfüm oldu, yanlış koklamadığımdan emin olmak için tekrar tekrar burnuma götürdüm.

Üst notalar: pembe biber, bergamut, mandalina
Orta notalar: sarı şebboy, ıtırşahi, kediotu
Alt notalar: reçine, amber, paçuli, hintbaklası

İlk sıktığımda hissettiğim, her ne kadar notaların içinde bulunmasa da maskulen bir lavanta kokusu ve Mısır çarşısında bile karşılaşmadığım yoğunlukta baharat kokusu oldu. Niye bu kadar şaşırdığıma gelirsek; sanki baharatların arasına biraz da sebze karışmış! Itırşahinin bezelye familyasından bir bitki olduğunu düşününce, parfüm oturana kadar hissedilen baskın mutfak atmosferinden bu notayı sorumlu tutuyorum.

Ancak üzerinden uzun saatler geçtikten sonra parfüm benim için katlanılacak bir hale geldi ve hintbaklasının vanilyamsı kokusuyla çiçek notaları hissedilir oldu. Çiçeksiliği Chloe Narcisse havasında. Farklı ve cesur bir koku olduğu kesin, benim için ise hala fazla saldırgan.

Si Lolita'nın yaratılışında yine belli bir kadın karakterden yola çıkılmış, ama bu sefer Havva ya da Denizkızı'nın aksine dünyalı bi model seçilmiş: bohem Paris kadını. Parfümün tanıtımında kullanılan deyimiyle, "...yoldan geçen birine sebepsizce gülümsüyor, üzerinde bu mutluluk parfümüyle, sevgilisine doğru koşuyor."

Buna uyumlu olarak, dört yapraklı yonca formundaki şişesinin boynunda çiçekli bir fular, kapağında ise parfümün adının işlenmiş olduğu bir yüzük var. Yapraklar mutluluğu, şıklığı, rüyaları ve çiçekleri simgeliyor.

Kendime oldukça uzak bulduğum bu kokunun esin kaynakları da beni hiç çekmediğine göre, kimbilir belki de amacına ulaşmış bir üründür. Sitesine ise bayıldım. İnsana kendini Science For Sleep'in içinde hissettiriyor: http://www.silolita.com/


6 yorum:

Diadra dedi ki...

Parfümün internet sitesi hakikaten çok çok güzelmiş. "Hidden games" tadında, çok sevimli. (:

Jitterbug dedi ki...

Di mi, bir de Fransızca'dan anlasam :)

Diadra dedi ki...

Hehehe, aynen. (: O da heyecan kattı tabi sayfada gezinirken. d:

jupiter dedi ki...

nefaset.. leziz, misss gibi olmuşş!

Jitterbug dedi ki...

:)) hmm..

bilirubin dedi ki...

the science of sleep'in hatırna yorumumu buraya yazmaya karar verdim:
merhabalar.bugün aldığım parfümü araştırırken bloguğunuza rastladım.çok beğendim yazılarınızı.tebrik ederim.fikir almak istediğim bikaç konu var.bunun için bi iletişim adresinizi almam mümkün mü acaba ?

İzleyiciler

Twitter