Cacharel Scarlett

Cacharel'in yeni parfümü, ismini Gone With The Wind'in cesur ve duyarlı karakteri Scarlett O'Hara'dan almış. Şişesi, saklambaç oynayan neşeli bir kadının ruhunu temsil ediyor; canlı pembe sıvı, kocaman porselen bir kapağın altında gizli. Japon çiçekleriyle dekore edilmiş küçük bir düğün pastasını andırıyor.

Scarlett, 15-25 yaş arası genç kızları hedefleyen, çiçekli bir parfüm.

Üst notalar: çay yaprakları, hanımeli
Orta notalar: yasemin, armut, Provans balı
Alt notalar: portakal ağacı çiçeği, sandalağacı, misk

Her birini ayrı ayrı sevdiğim bu notalar bir de Cacharel ismiyle birleşince beklentilerim bayağı yükseldi. Hedeflenen yaş aralığına da dahil olduğum için dün büyük bir heyecanla uzandım şişesine. Aklımdan ilk geçenler:

Bu parfümü 15-25 yaşlarındaki bir genç kızın üzerinde düşünebiliyorum. Ama bu kız 70'lerde yaşıyor.

Hiç beklemediğim kadar modernlikten uzak, nostaljik bir koku çıkmış ortaya. Hanımelinin hanım hanımcık kokusu ile portakalın canlılığı hoş bir uyumla birleşmiş, ama diğer notaların hiçbiri bu ikiliyi günümüze taşımayı akıl etmemiş. Hatta bal, son bir dokunuşla seksi olmayı yasaklamış Scarlett'a.

Sonuç olarak dolmuşta yanınızdaki kadının sıkmamış olduğunu dileyeceğiniz bir parfüm değil, çağrışımları büyüleyici olmasa da olumlu. Elimin altında olsa mutlaka arada sırada kullanırdım. Ama eminim hiç beklemediğim bir anda şişeyi boş bulurdum, çünkü annem bitirmiş olurdu. 40 yaş ve üstündeki, kendini hala genç hisseden, çiçek kokusu tutkunu kadınlar için çok daha isabetli bir seçim olacağını düşünüyorum.

Si Lolita'nınkini hatırlatan bir de sitesi var:

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba! Yorumlarınızdan yola çıkarak scarlett'i kız arkadaşıma hediye edeceğim hatta bugün gidip aldım :) Vereceği tepkiyi sizinle de paylaşacağım :) TeşekkürleR!!

Jitterbug dedi ki...

Çok sevindim, umarım beğenir, ben teşekkür ederim. :)

polunochnaya dedi ki...

yeni bir koku, şu sıkıcı günlerde kendime bir yenilik diye diye haftasonu mağazaya girip kadına tarif ettiğim kokunun aksine bir seçip satış görevlisini de şaşırtarak, önce şişesine sonra da nasıl yakaladıgımı bilmediğim yasemin kokusu ile bu sene gidemiyeceğim yazlık evin bahçesindeki yaseminin kokusunu anımsamam ile bir anda alıp çıkmam bir oldu. parfümü de şimdi bir araştırayım dedim de ne yalan söyleyeyim yorumlarınız da pek bir hoşuma gitti. : )
bilgilendirme için teşekkürler.

melda dedi ki...

sadece çay kokusu alıyorum bu parfümde ve tanımlama çok doğru.büyümüş de küçülmüş veya tam tersi yaşını algılayamamış bir tarzda.bence de basit bir parfüm

pixie dedi ki...

merhabalar bir sey sorcaktim acaba bu parfumu nerden ala biliriz ? bilen var mi ? tesekkurler ...

Unknown dedi ki...

Bu parfümün üretimi durmuş sanırım temin edebileceğim bir yer ya da en yakın kokuyu önerebilir misiniz?

İzleyiciler

Twitter