Burberry Body



Burberry'nin son parfümü, bir sinema filmiymişcesine tüm dünyayla aynı anda 1 Eylül'de Türkiye'deydi. Çok merak etmiyordum, ama son günlerde en çok denenen parfüm olduğu için parfümerinin bir kısmına sinmişti kokusu. Madem öyle ben de denedim.

Bu aralar popülerliğini koruyan, insan teni gibi tuzlu parfümlerden biriyle karşılaştım. İsminden dolayı da beklenen bir durumdu bu.

Bunun yanı sıra Calvin Klein'ın Contradiction'ındaki gibi, sıcak ve soğuk aromaların bir karışımı gibi geldi bana. İki parfümde de ciddi ve buruk bir gül notası var. Contradiction'daki okaliptüs'ün ferahlığını Burberry Body'de apsent vermiş. Contradiction'dan farklı olarak ise, bu serin notalarla sıcak odunsuların arasındaki garip zıtlık, Burberry'nin neredeyse imzası haline gelen şeftali ile yumuşatıcı bir köprü bulmuş, daha bütünlüklü bir parfüm ortaya çıkmış.

Üst notalar: yeşil apsent, şeftali, frezya
Orta notalar: gül, süsen
Alt notalar: sandalağacı, kaşmir, misk, amber, vanilya

Meyve ve çiçek kokusu olduğu için neşeli bir şeylerle karşılaşmayı bekleyebilirsiniz, ki pek çok insan zaten neşeli buluyor Burberry Body'yi. Bendeki çağrışımı, özellikle üzerinden zaman geçtikçe zarif olmak adına nedense gülümsemekten de vazgeçmiş olduğu. Parfümün son hali, Avon'un Far Away'i veya Lancome'un Tresor'una benzetilebilir. Bu iki parfümden daha hafif ve modern olsa da, kadınsılığı ve lansmanında sıkça vurgulanan baştan çıkarıcılığı tam da bunların tadında.

Burberry'nin diğer parfümleri kadar nevi şahsına münhasır bir parfüm olmadığını düşünüyorum. Daha genç yaş kitlesinin de, ağırlığından yakınmadan kullanabileceği bir kadınsı parfüm seçeneği olacak gibi görünüyor.

Parfümün yüzü, ya da Burberry'nin deyimiyle "vücudu", aynı zamanda Victoria's Secret mankeni olan 87'li Rosie Huntington-Whiteley. Kendisi Burberry Body için, üzerinde sadece Burberry'nin ikonik trençkotuyla boy gösteriyor.

17 yorum:

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

çok beğendim yazılarınızı. Armani Code'u da okumak isterim kaleminizden ;))

sevgiler

Jitterbug dedi ki...

Çok teşekkürler, Armani Code'a yakında yer vereceğim öyleyse. :) Sevgiler.

meltem dedi ki...

ben de blogunuzun şablonunu çok beğendim. ben de celebrity parfümlerini çok merak ediyorum özellikle beyonce heat'i :) sewgiler

Jitterbug dedi ki...

şablonu yakında değiştirmeyi düşünüyordum, bir duraksadım şimdi. :) teşekkürler!

isabel dedi ki...

çok beğendim bu kokuyu. bana üretimden kalkmış olam ralph lauren glamorous u hatırlattı. nerdeyse bire bir aynı .. :)

Jitterbug dedi ki...

sahi mi? benim aklımda glamorous'la ilgili çok kadınsı olduğu dışında hiçbir şey kalmamış niyeyse, iyi oldu öğrendiğim. :)

bette davis dedi ki...

burberry sportsa olan yorumunuzu çok merak ediyorum ben severek kullanıyorum ama sıradan mı değil mi bilemedemim:) sizin gibi fresh, turunçgil seviyorum ben de, tekrar sıksık yazmanıza da çok sevindim:)

Jitterbug dedi ki...

teşekkür ederim! :) burberry sport'u beğenirim ben, hatta biraz armani code'a benzetiyorum, ama tabii çok daha limon odaklı. limonlu parfümleri genel olarak sevsem de kendim için düşündüğüm bir parfüm olmadı burberry sport. çünkü kışın kullanılabilecek kadar güçlü bir parfüm, benim ise kendime alacağım kışlık parfümlerde iç ısıtıcı özellik arama takıntım var. ama bir başkasına duyduğumda hep hoşuma gitmiştir. :)

bette davis dedi ki...

bitmek üzre zaten, kış için ne önerirsiniz peki? armani she de sıkıyorum sıkıyorum bitmiyor bide kokusu çok sinmiyor üstüme, onun hakkında ne düşünüyorsunuz normal mi uçuculuğu? halbuki sport daha uçucu gibi duruyor ama sheden daha kalıcı

Unknown dedi ki...

parfümleri o kadar üzel yorumluyorsun tanımlıyorsun ki kokuları beynimd canlandırabiliyorum
ben chloe tarzında bir parfüm arıyorum pudra+ten kokusu+cok hafif bir gül kokusu+imza parfüm olmali. ama sonuc olarak hep chloe aklıma geliyor senden bir cevap bekliyorum en kısa zamanda 2 güne kadar arkadasım yurtdısından dönüyor ona sipariş vericem birde yeni cıkan limited edition olan chloe hakkında bir bilgin var mı hiçbir yerde tester bulamadım.
kısaca :D beyaz ten parfümü arıyorum simdiden tesekkürler az bir zaman kaldıgı için denemeden snaa güvenerek sipariş vercem :)

Unknown dedi ki...

yine ben
chloe nin yeni parfümü bvlgari rose essentialla normal chloe nin karıısmı gibi biseymiş benimbir önceki yorumumdan yola cıkarak jo malone dan bir tavsiyn ar mı?? lütfen en kısa zamanda bekliyorumm cevabıını :(((

Jitterbug dedi ki...

@ bette davis: evet, sport'un ferah olsa da bayağı bayağı güçlü ve kalıcı olduğunu ben de fark etmiştim. she'yi çok beğenirim ama kendim kullanmadım hiç. onun da kalıcı olduğunu hayal ediyordum, değilmiş demek. hem turunçgil içeren hem de iç ısıtıcı olan chanel allure'u beğenir misiniz acaba kış için?

Jitterbug dedi ki...

@pınar: güzel sözlerin için çok teşekkür ederim! :) açıkçası senin tarifinden benim de aklıma chloe geliyor. denemeden alman konusunda kefil olacağım bir parfüm ise maalesef gelmiyor. (gelse bile bence sen yapma öyle, birbirine çok benzeyen iki parfüm söz konusu olunca bile insan birinden tiksinip birine bayılabiliyor. :) )

sırf gül notası ve bol pudralılık özelliklerini bir araya getirdiği için Jean Paul Gaultier Classique diyesim geldi, ama tabii bunda Chloe'nin temizliğinden eser yok ve çok daha nostaljik.

en son postumda bahsettiğim Narciso Rodriguez temiz, çiçekli ve bebek pudrasını anımsatan bir parfüm olduğu için onu da düşünebilirsin bence.

bir de şahsen denemediğim ama Avrupa'da popüler olduğunu bildiğim bir gül parfümü var, Ombre Rose L'Original (Jean Charles Brosseau). aklında olsun.

rönesansadamı dedi ki...

İssey Miyake gibi bir parfüm hakkında yorumlarınızı ben mi göremedim yoksa yazmadınız mı hiç?

bu arada yazılarınız çok güzel çok derinlikli..

Jitterbug dedi ki...

güzel sözleriniz için teşekkür ederim, haklısınız Issey Miyake'yi henüz konu etmedim hiç. Bu aralar pek yazamasam da eminim o gün de gelecek. :)

bet dedi ki...

Burbery Body beyaz tende tazelik kokusu bırakıyor. Cok hoş; bir de bunu DKNY Fresh blossom da hissedebilioruz sanırım.

Unknown dedi ki...

arkadaşlar firsatsevdasi.com adresinde kampanya başlamış burberry body 125 tl ve intense ise 142 tl den satışa çıkmış piyasaya çok uygun rakamlar

İzleyiciler

Twitter