Catch...Me

Son dönemde bu defteri elime almamamın tamamen benimle ilgili pek çok sebebi olabilir. Ama 2012'de çıkan parfümlerde pek bir şey bulamamış olmam da o sebeplerin şimdiye dek tutunmasını sağladı sanırım. Aslına bakarsanız geçen senenin Elie Saab Le Parfum'ünden beri beni heyecanlandıran veya hayal kırıklığına uğramama sebep verecek kadar merakımı uyandıran yeni bir parfüm hatırlamıyorum.

Cacharel'in geçen ay çıkardığı Catch...Me'sini ilk kez dün Sephora'da denedim ve parfümü üstüne sıktığım deneme kartını bir yerlerde çöpe atmak yerine eve kadar getirdim. Aslında çok ilginç bir yanı yoktu ama her an yeniden koklamak isteyebilirmişim hissinden de kurtulamadım. Ve sonunda kabul ettim: Pek çok tanıdık parfümü anımsatan Catch...Me, belki de hoşuma gitmiştir.

Üst notalar: İtalyan mandalinası, petitgrain (acı portakal ağacının yeşil dallarından elde edilen yağ)
Orta notalar: portakal çiçeği, İtalyan yasemini
Alt notalar: badem sütü, amber, odunsular

Portakal çiçeği ve badem notası olan bir parfümün hoşuma gitmemesi ne kadar gerçekçi olurdu ki zaten?

Catch...Me genç, hafif ve neşeli. Herkes başka bir şeye benzetmiş, benim hemen aklıma gelen iki isim var. Birincisi hep beğendiğim ama Thierry Mugler'ın buram buram tatlı ruhundan dolayı da hep çekindiğim Angel Innocent. Yine turunçgillerin ve bademin kullanıldığı Angel Innocent, tahmin edeceğiniz gibi Catch...Me'ye göre çok daha meyveli, ballı, gurme bir parfüm. Diğeri de burada daha önce de bahsettiğim Bath and Body Works'ün Forever Sunshine'ı. Akdeniz meyveleri ve çiçekleri ile çoğu zaman badem anlamına gelen pralin notasından oluşan Forever Sunshine'a benzer biçimde, yaz mevsimini anımsatıyor Catch...Me. Yine Forever Sunshine'a benzer biçimde pürüzsüz, pudingsi bir yapısı var. Diğer yandan Catch...Me daha olgun, daha lüks bir parfüm olmuş.

Benzerlerinden en çok ayrıldığı nokta, çiçeksilik ve gurmelik arasındaki dengede çiçeklere biraz daha ağırlık vermiş olması bana kalırsa. Çiçek kokularına son derece düşkün biri olarak, ben yine de gurme kokularda çiçeklerin saflığını ve ağırbaşlılığını biraz sıkıcı buluyorum. O yüzden Bath and Body Works'ün içine yumulmalık Forever Sunshine'ını, her ne kadar Catch...Me gibi yılın her mevsimiyle uyumlu bulmasam da, burnumun zevki için tercih ederim.

Catch...Me lila rengi cam bir şişe ve bu aralar mücevherlerde sıkça kullanılan parlak topçuklarla bezeli bir kapak ile sunuluyor. Reklam filminde, labirentli yemyeşil bir parkta, av olmakla özdeşleşen ceylan görüntüleri eşliğinde, kovalanan ama her nedense yakalandığında gülümseyen bir kadın, ve onu yakama işini son derece ciddiye alan bir adam yer alıyor. Bu film aslında bir parfüm için gayet uygun olan "yakala beni" mesajından beni bir anda soğutuyor. Kadınları av olmakla övünmeye davet eden reklamlara olan nefretimi kontrol altına almaya çalışıyorum, yoksa parfüm tanıtımlarına hiç mi hiç bakmamam gerekecek sanırım. Beğendiğim bir nokta ise parfüme seçilen ismin Cacharel ile bolca ortak harfe sahip olması ve isimde de Cacharel fontunun kullanılmış olması.

Gurme kokulardan hoşlanmak ya da Amor Amor, Euphoria, Ysatis, Alien gibi parfümlerin arkasındaki burun Dominique Ropion bu sefer ne yapmış diye merak etmek Catch...Me'ye bir şans vermeniz için gayet geçerli sebepler olabilir.

12 yorum:

bluemel dedi ki...

elie saab yorumun varmıydı blogda bulamadım

Jitterbug dedi ki...

Yok hayır, bir şeyler yazmış ama yayınlamaya fırsat bulamamıştım, en kısa zamanda yapacağım o işi.

Şebnem Kayaol dedi ki...

hafif ve neşeli kokuları seviyorum bu arada bloğunuz çok güzel parfüm aşığı olarak hayli ilgimi çekti takipçinizim:)

takipleşmek dileğiyle bana da beklerim:)

http://www.alisverismakyaj.blogspot.com/

Başak dedi ki...

merhaba, chanel in coco noir parfümü denediyseniz yorumlar mısınız? sizin görüşleriniz benim için önemli.

Birmasal dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Birmasal dedi ki...

Parfüm Forumu sitesinden parfümler hakkında yorumları okuyabilirsiniz. Kullananların tavsiyeleri ve görüşleri daha çok.

justvogue dedi ki...

başarılı


www.sadecemoda18.blogspot.com

ülker dedi ki...

2014 koku analizini cok merak ediyorum

Sanal Dükkan Hizmeti dedi ki...

Buypasa.com açılıyor; parfüm kampanyaları, ücretsiz sanal dükkanlar yakında sizlerle buluşuyor. Detaylar için http://sanalpazar24.net adresini ziyaret edebilirsiniz.

Zafer Albay dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Parfüm dedi ki...

buradada parfüm satış ve sipairişi yapılıyormu

berrrra dedi ki...

Addict Eau Fraiche yazınızdan beri bir şekilde o parfüme ulaşmak istiyorum internetten falan hiçbir şekilde bulamaz mıyım cevaplarsanız çok sevinirim her yerde arıyorum :(

İzleyiciler

Twitter