Ixora

Son zamanlarda türlü zorluklar ve kötü haberlerle boğuşmaktan, ne bir parfümeri gezmeye fırsatım oluyor ne de keyif için bir şeyler yazmaya. Bu yüzden de birkaç hafta önce Ixora'nın benimle iletişime geçmesi ve koku test paneline üyelik teklifi almak benim için tam bir süpriz oldu. Demek ki iyi bir şeyler de oluyor ve neyse ki parfümler de beni unutmuyor.

Tabii ki seve seve koku test paneline katıldım ve denediğim parfümler konusunda büyük heyecan duydum. Test aşamasında olan parfümlerin yanında, şu an piyasada olan altı çeşit body mist'ini de bana ulaştırma inceliğini gösterdi Ixora. Ben de hemen burada fikirlerimi paylaşmak istedim.

Daha önce de söylemiştim sanırım; oldum olası güzel kokuları çok sevdim, ama uzun bir süre boyunca, kendime parfüm seçerken hep en hafif, en rahatsız etmeyecek formüllü olanı bulmaya çalıştım. İlk genç kızlığımda bir gün böylesine açık görüşlü bir parfümsever olacağım hiç aklıma gelmezdi sanırım.

Zevklerim yıllar içinde gelişip değişmiş olsa da, burun direğine nazik davranan yumuşak kokulara karşı hala zaafım var. Haliyle losyonlar, Johnson'ın bebe kolonyaları ve elbette body mistler de hep radarımdalar.

Ixora'nın kışın otasında bana kendilerini sevdiren body mist çeşitleri şöyle:

Happy: Masum, bebeksi bir koku. Çamaşır yumuşatıcılarını andıran bir temizliği var. Çiçeksi, odunsu ve pudralı notalarıyla benim favorilerimden biri.

Sexy: Favorilerimden bir diğeri. Tam teşekküllü bir parfüm neredeyse. Body mistler daha çok yazın kullanılsa da, Sexy kış aylarına yakışacak oryantal bir kokuya sahip. Notaları seçerken de sanki kadınsı olmayan içeri giremez demişler: vanilya, paçuli, yasemin, şakayık, frezya ve şeftali. Simli.

Sweety: Odunsular, vanilya, çiçek ve meyve notalarından oluşsa da benim burnuma yazı hatırlatan mis gibi bir süt/hindistan cevizi kokusu geliyor. Dolayısıyla tüm tatlılığına rağmen yazın kullanmayı düşünüyorum. Christian Dior 2004 yılında Sweet Sun diye bir parfüm çıkarmıştı; yazın, güneş altında kullanıma uygun olmakla beraber yine güneş losyonlarını andıran mis gibi bir kokusu vardı. Sweety'yi, Sweet Sun niyetine kullanacağım ben. Simli.

Pretty: Bergamut, salatalık, yasemin, gül ve sandalağacı notalarından oluşuyor ve bu serinin su kokusu olmaya en yakın olanı. Ferah doğalarına rağmen su notalarının parfümde fazla dominant ve ağır olduğunu düşünürüm ben, diğer yandan kremlerde losyonlarda hoşuma giderler. Söz konusu bir body mist olunca, genel parfüm beğeninize uymayan kokuları da sırf değişiklik olsun diye korkmadan kullanabiliyorsunuz işte. Pretty de benim için bu görevi görüyor.

Funny: Tatlı, şekerli parfüm sevenlere uygun, kırmızı meyveli meyve sularını hatırlatan, tam bir pembe koku.


Lovely: Çiçeksi, meyvemsi ve yeşil notalardan oluşan Lovely, pembe şişesine inat en çok bu yeşil notalardan nasibini almış. Küçük kızların da genç kadınların da kullanabileceği, ferah, kolay sevilecek bir koku. Simli.

Ixora, parfümler ve body mistler dışında oda spreyi, deodorant, kolonya ve duş jeli gibi ürülere de sahip ve ürün çeşitliliğini günden güne artırmakta olan bir firma. Kendi kokuları üzerine çalışan daha fazla yerli firma duyabilmeyi umuyor ve artık Ixora'daki gelişmeleri merakla takip ediyorum.

http://www.ixoraparfum.com/

3 yorum:

Begum Salurvan dedi ki...

bende ixoranın parfümünü kullanıyorum öğrencilik hali olunca pek orijinal ürün almaya gitmiyor elimiz şu arada ixora'nın beğenilen kokularını araştırıyordum ki siz çıktınız karşıma teşekkürler:)

Güzel ve Kültürlü dedi ki...

Canım paylaşım için teşekkürler bloğunu takipteyim ben de bloğuma beklerim sevgiler :)
http://guzelvekulturluyum.blogspot.com.tr/

Parfüm dedi ki...

parfümler gerçekten harkulade emeğinize sağlık

İzleyiciler

Twitter